Färg till stall

aleksis

Trådstartare
Vi ska måla om i vårat stall nu i sommar och sitter och funderar på vilken färg vi ska använda. Snabbtorkande och relativt luktfri ska den vara. Och finnas i vitt och grönt.

Vad har ni använt för färg när ni målat ert stall?
 
Sv: Färg till stall

Jag har de senaste åren använt Julas oljefärg och är mer än nöjd med resultatet. Förr hade vi "riktig" stallfärg från Lantmännen men när dom lade ner så upptäckte jag hur svårt det var att hitta någon färg som passade. Hittade färgen på Jula som var hyfsat överkomlig i pris och provade. Har även provat den på utsidan av stallet och den håller mycket bättre än motsvarande från ÖB.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: WildHorse
·
Kropp & Själ Dottern jobbar på ett företag som strax ska stänga några veckor under sommaren. Före stängning ska hela anläggningen storstädas -...
2
Svar
32
· Visningar
3 365
Senast: Mariax2
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Blyger
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp