Färdigfoder som inte innehåller havre?

whalan

Trådstartare
Min häst är oftast väldigt pigg och har ofta mycket överskottsenergi. Hästen funkar absolut inte alls på havre och jag undrar om Krafft groov och Hippobasic innehåller någon havre? Har för mig att någon någongång har sagt att i alla fall krafften gör det...men är inte säker.
Vet ni några färdigfoder som inte innehåller havre?

/whalan
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

HippoChoice är havrefritt. istället är det korn i.
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

KRAFT GROOV innehåller lite havre men Kraft Rehab och Kraft Müsli som kan kompletteras med spannmål är havrefria.
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Pasture Mix ifrån Dodson&Horrell är ett havrefritt färdigfoder. :)
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Classic Cool

Mustang

Cool Musli Mix

Hippo Choice

Fibergi Musli

Pasture Mix

Eggersman musli

Cool’n Easy Mix

RED MILLS Cool´n Cooked Horse & Pony Mix

RED MILLS HERBAL-FI

Får man fråga om du överhuvudtaget Googlat något ? Jag hittade ju en hel del genom att bara skriva: HAVREFRITT...finns nog fler, men orkar inte skriva mer.
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Det vet du väl att det är bara vissa datorer som har Google :rofl:
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Btw.
Det är det väl inte?
Bara att gå in på www.google.com, och vips så kan du googla så mycket du bara orkar.
Eller är det något annat google ni menar?
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Nope, har inte googlat. Använder inte google varje dag i min vardag precis! Men däremot kollade jag på en annan sökmotor o hittade inga svar. Men sorry...tänkte att man kunde höra med folk på ett foderforum som kanske vet av egna erfarenheter...men ska inte fråga mer...förlåt så mycket! :crazy:

Jag hoppas verkligen inte du frågar nån här på buke någon fråga någon gång som du kunde ha hittat via google!

Men tack för de du skrev ett par av de foder du hittade i alla fall :bow:
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Alla kanske inte har google som favorithemsida heller...
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Tack så mycket alla ni andra för all info! :bow: :bow:
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Men jisses, varför tog du så hemskt illa upp ? Storsläggan på en gång tror jag..Googla är ju ett standarduttryck och du kan väl använda vilken sökmotor som helst...Hittade flera alternativ vi annan sökmotor också.
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Oki, förstod inte att du menade vilken sökmotor som helst, men man kanske inte ska ge ett sånt svar om någon frågar något på ett diskussionsforum angående foder.Det kändes som du dumförklarade mig.

Nu vet jag väl i o för sig på ett ungefär hur jag ska använda en sökmotor för att få fram det jag söker oftast..men det finns ju en hel del personer som inte vet hur man använder en sökmotor...och det kunde ha varit jag. Sen gäller det ju även att veta vilka ord man ska skriva i en sökmotor för att få reda på rätt resultat...och du kom på ordet..vilket jag inte gjorde..så vill du inte hjälpa till så kanske du inte ska svara på de frågorna folk frågar...
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Gamla grooven innehåller havrekli men inte själva havrekärnan.
Har själv en häst som inte kan äta havre och han går bra på groov.
Salsa havrefri müsli (svenskt) finns också.
// Linda
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Men snälla överskänsliga människa...nu blir jag less...jag ställde en FRÅGA..märk skillnaden tack.
 
Sv: Färdigfoder som inte innehåller havre?

Nog var det en ganska onödig fråga.
Om ingen skulle fråga om ngt man snabbt kunde hitta på nätet skulle det inte bli mkt disskussion kvar.
PL
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 162
Senast: mamman
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 633
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 797
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp