Fackorganisation...

Cambrie

Trådstartare
Har jobbat som hästskötare i flera år nu men inte gått med i något fack eller för den delen a-kassa heller... :o
Vilket fack tillhör man om man jobbar som hästskötare??? Tycker jag har sökt runt överallt men inte hittat något, någon som vill hjälpa mig?

Sv: Fackorganisation...

Som hästskötare och allt annat arbete med hästar o djur så tillhör du numera Kommunal.
Förut hette det Lantarbetarna men det har slagits ihop med Kommunal..tyvärr får jag lov att säga!

Anmäl dig till Alfakassan så kan du få ut pengar (när du varit med ett tag tror det är 6 mån) utifall du blir arbetslös. kostar ca 600 per halvår. Billigare än att vara med i facket.

Och jag som blev överlycklig när man blev en kommunalare. Har inget som helst förtroende för facket.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 493
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Ratsit
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur