Cats

Trådstartare
Är det någon som har doseringen på Fabrol? Hade en pkt hemma och fick rådet av vet att ge det till min ena häst(ca 500kg) men vi glömde prata om doseringen och nu får jag inte tag på vet.
/Cats

Sv: Fabrol

Hej!
Ger min häst Fabrol nu. Han väger 600 kg och får 3 dospåsar / dag ( vid ett och samma tillfälle ) i 10 dgr.
/ C

Ok, 2½ påse är kanske lagom till min då...? Eller man kanske inte går efter vikten så utan 3 påsar till stor häst??

Man går alltid efter vikten när man doserar läkemedel.
Vad är Fabrol? Står inte i FASS..

Är det någon som har doseringen på Fabrol? Hade en pkt hemma och fick rådet av vet att ge det till min ena häst(ca 500kg) men vi glömde prata om doseringen och nu får jag inte tag på vet.
/Cats

Jag har en förpackning Fabrol hemma nu.. Hur mkt väger din häst,så ska jag kolla vad den ska ha!

Eftersom det numera är dett väldigt brett doseringsintervall på acetylcystein så tycker jag du skall diskutera dosen med din vet.
PL

Liknande trådar

Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 279
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 433
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 978
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar