Få ut Röntgen plåtarna av vet.

A

alc

Är det någon här som vet om man kan få ut röntgenplåtarna från vet. på något sätt? Brukar dem ta betalt för det och isf hur mycket?

Hade tänkt att jag skulle visa dem för en annan vet. och få höra vad dem säger :)

Sv: Få ut Röntgen plåtarna av vet.

De måste lämna ut dem, jag åker dit med ett USB-minne och ber dem lägga över bilderna där.

Så länge du står som ägare på hästen ska du få ut dem. Eller, egentligen har jag även fått ut dem när jag bara stått som fodervärd, men jag vet inte om det är rätt.

Jag har i alla fall fått dem på skiva utan att betala något.

Tack för era svar! Men ska jag ta med mig skiva och ett usb minne eller? :P Men dem har inte rätt att ta betalt?

Rätt säker på att de tog betalt när min vän ville ha ut dom. Kanske något 100-lapp så ingen större summa.

Vi ringde och bad dem skicka de till oss när vi bytte klinik. Inga problem.
Jag tror inte vi betalade något.Inte vad jag kommer ihåg iallafall. Så kostade
det ngt kan det inte varit mycket :)

Ska ringa till dem imorgon tror jag och höra :) Tack så jätte mycket för alla svar!

För några å sedan betalade jag 125:- inkl moms för att få 4 bilder på CD från en ATG-klinik. :)

Jag har fått betala för skivan, men aldrig för tjänsten. De jag fått ut bilder från har samtliga sagt att de måste lämna ut dem (självklart med ägarens tillstånd) och att de inte får ta betalt för tjänsten, däremot för utlägg (porto, skiva etc).

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 611
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Anonym456
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 114
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka