Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår absolut din fråga! Jag tänker också att han inte borde svälta sig själv, och att han kanske helt enkelt är en spinkig typ.Byt mat.
Men annars, behöver hunden verkligen gå upp i vikt?
Att jag frågar är för att jag många(!) gånger sett folk som vill ha upp sina hundar i hull, trots att hundarna faktiskt är i riktigt bra form. Folk idag är så vana vid att se tjocka hundar att de många gånger tänker att hundar som är i bra hull är för smala. Ytterst få hundar svälter sig själva så länge de får bra mat och lever liv som de trivs med.
Jag har provat kycklingfett att lägga i maten men det ratar han. Vad är det för pulver du nämner?Du kan lägga till extra fett i maten. Finns som pulver att blanda i.
Byt till högenergifoder. Ge högenergifoder som träningsgodis.
Går hunden på högvarv? Fryser den? Min kompis fick tillbaka en uppfödning som var bolltokig. De fick gömma alla leksaker för att han skulle kunna lugna ner sig och inte förbränna så otroligt hela tiden.
Min frös, så jag täckade alltid för att hon inte skulle bränna onödigt med energi.
Att känna höftben och ryggkotor är inget konstigt när de inte har muskler ordentligt.Jag förstår absolut din fråga! Jag tänker också att han inte borde svälta sig själv, och att han kanske helt enkelt är en spinkig typ.
Veterinär menar att han är smal, och skulle kunna gå upp lite grann och ändå vara i normalspannet. Nu är han långhårig så det syns inte så väl att han är smal, men man känner såväl höftben som ryggrad bara man lägger handen på, han har liksom inget underhudsfett alls. Jag skulle också vilja att han bygger lite mer muskler, men det är också svårt när han inte äter ordentligt.
Han äter VoH active, så mycket han vill ha. Han kommer sällan upp i 2% av kroppsvikten. Han tränas inget särskilt, är en sällskapshund som går ungefär 1,5-2 timmar promenad om dagen med en del lösspring plus rastningsrundor/hänga i trädgården.Att känna höftben och ryggkotor är inget konstigt när de inte har muskler ordentligt.
Vad äter han för mat i dagsläget och hur tränas han?
Det är sant.Kan vara så att mer muskelbyggande "arbete" ökar aptiten. Svårt att börja med maten när hunden inte verkar ha aptit.
Pondus NGL är suveränt för att göda dem, stor risk att de blir feta dockHan äter VoH active, så mycket han vill ha. Han kommer sällan upp i 2% av kroppsvikten. Han tränas inget särskilt, är en sällskapshund som går ungefär 1,5-2 timmar promenad om dagen med en del lösspring plus rastningsrundor/hänga i trädgården.
Det är såklart svårt att beskriva en hunds hull i skrift men han är smal. Och skulle behöva mer muskler. Och jag tänker att maten är ett bra ställe att börja på.
Testa något annat färskfoder då Mina fungerar inte på alla sorter, och framförallt några sorter av VoH får dem att se ut som magra staket om de inte äter dubbla mängden mot vad de behöver av andra foder...Han äter VoH active, så mycket han vill ha. Han kommer sällan upp i 2% av kroppsvikten. Han tränas inget särskilt, är en sällskapshund som går ungefär 1,5-2 timmar promenad om dagen med en del lösspring plus rastningsrundor/hänga i trädgården.
Det är såklart svårt att beskriva en hunds hull i skrift men han är smal. Och skulle behöva mer muskler. Och jag tänker att maten är ett bra ställe att börja på.
Jag tycker att jag har gjort det... Och det här är sorten som han ätit bäst av. Men han kanske tröttnat. Ska se vad jag kan hitta för annan sort, tack för input!Testa något annat färskfoder då Mina fungerar inte på alla sorter, och framförallt några sorter av VoH får dem att se ut som magra staket om de inte äter dubbla mängden mot vad de behöver av andra foder...
Växla mellan olika sorter? Det finns ju inget som hindrar att du blandar olika färskfodersorter hejvilt, så länge som han mår bra på de olika sorter som blandas såklart.Jag tycker att jag har gjort det... Och det här är sorten som han ätit bäst av. Men han kanske tröttnat. Ska se vad jag kan hitta för annan sort, tack för input!
Han äter VoH active, så mycket han vill ha. Han kommer sällan upp i 2% av kroppsvikten. Han tränas inget särskilt, är en sällskapshund som går ungefär 1,5-2 timmar promenad om dagen med en del lösspring plus rastningsrundor/hänga i trädgården.
Precis, det är ditåt jag är på väg nu tror jag. Ska köpa ett par olika sorter och se om det är någon som är särskilt populär.Växla mellan olika sorter? Det finns ju inget som hindrar att du blandar olika färskfodersorter hejvilt, så länge som han mår bra på de olika sorter som blandas såklart.
Han är inget fan av det heller. Det går ner ibland, och ibland inte.Om du blandar ner olja i maten då?
Där sa du faktiskt något. Han är tidigare i år utredd för hosta, visade sig att han hade en inflammation i halsen som behandlades och sen har han varit symtomfri. Senast kollad ordentligt av veterinär i juli och genomgick en besiktning för annat syfte i september.Är han noga veterinärundersökt så att han inte har problem med tänder/hals eller annat som kan göra att aptiten är dålig?