Få tillbaka tappade muskler...

Status
Stängd för vidare inlägg.

urkella

Trådstartare
i våras så fick min pålle en låsing i länd& rygg vilket gjorde att han fick vila i 1½ månad sen har vi ridit igång lite försiktigt, Han har börjat gå jätte bra på sista tiden, arbetar i form även när vi rider ut, vilket han inte gjorde innan då allt va jätte farligt, men va uppe och fotade idag då dom flyttades till annan hage och märkte då skillnad på bilderna sedan innan skadan, han har tappat en massa muskler över rumpan, tycker att han ser hemsk ut nu mot då :cry: kan dom tappa muskler oxå pga pälsfällningen, då han fick ont i ryggen där under, nu har han det inte men det var under den perioden han var dålig. Tycker inte att han borde tappat så mycket då han inte stod så länge men det kanske är olika på olika hästar. Men hur ska jag göra för att få upp musklerna på honom igen på bästa sett ? Rider mestadels ut nu då paddocken är jätte liten, men ska troligtvis flytta honom till ett annat stall med bättre ridmöjligheter. Rider alltid honom i form och tränar mycket lösgörande.

Innan skadan:
8553612.jpg

10902044.jpg

Idag:
10902042.jpg

10903167.jpg

Sv: Få tillbaka tappade muskler...

Finns sedan tidigare en tråd om detta nålad överst i detta forumet.

ber moderatorn ta bort tråden & hänvisar dit

Mvh

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 844
Senast: __sofia__
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 842
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 267
Senast: Happimess
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 327
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama