Få slät hud

Wille

Trådstartare
Jag har som små fettknottror på huden, framförallt på benen, men även armarna. Hur får man bort dem? Hur får man slät hud?
 
Jag har som små fettknottror på huden, framförallt på benen, men även armarna. Hur får man bort dem? Hur får man slät hud?
Är du torr samtidigt? Det finns ett hudtillstånd som kallas Kerastosis Pilaris, syns framförallt på armar och ben. Min man har det och han måste använda bodyscrub regelbundet och även mkt mjukgörande bodylotion.
 
Jag har Keratosis Pilaris på vissa områden på kroppen, använder CeraVe SA Smoothing Creme Bodylotion på de utsatta områdena (CeraVe Moisturising Lotion på övriga kroppen) efter varje dusch och skrubbar huden regelbundet när jag duschar. Tycker det hjälper massor.
 
Olivia Sugar Scrub använder jag nu på vintern när jag duschar. Inte varje dag, men vid behov. Tycker att den hjälper till att både skrubba bort gammal hud och återfukta.
 

Liknande trådar

Fritid Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
10
· Visningar
497
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Jag försöker hitta en bra epilator eller rakmaskin att få bort kropps hår. Kan inte använda hyveln då min hud är så tunn på vissa...
Svar
10
· Visningar
408
Senast: Bon
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Har en hund som skurit sig på en framtass, det är huden mellan tårna han har skurit sig på ca 0,5-1cm. Veterinären kontaktad. Några...
Svar
4
· Visningar
553
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp