Få slät hud

Wille

Trådstartare
Jag har som små fettknottror på huden, framförallt på benen, men även armarna. Hur får man bort dem? Hur får man slät hud?

Jag har som små fettknottror på huden, framförallt på benen, men även armarna. Hur får man bort dem? Hur får man slät hud?
Är du torr samtidigt? Det finns ett hudtillstånd som kallas Kerastosis Pilaris, syns framförallt på armar och ben. Min man har det och han måste använda bodyscrub regelbundet och även mkt mjukgörande bodylotion.

Jag har Keratosis Pilaris på vissa områden på kroppen, använder CeraVe SA Smoothing Creme Bodylotion på de utsatta områdena (CeraVe Moisturising Lotion på övriga kroppen) efter varje dusch och skrubbar huden regelbundet när jag duschar. Tycker det hjälper massor.

Olivia Sugar Scrub använder jag nu på vintern när jag duschar. Inte varje dag, men vid behov. Tycker att den hjälper till att både skrubba bort gammal hud och återfukta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag försöker hitta en bra epilator eller rakmaskin att få bort kropps hår. Kan inte använda hyveln då min hud är så tunn på vissa...
Svar
10
· Visningar
411
Senast: Bon
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
397
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
447
Senast: The Beast
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
809
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt