Få och hålla en vit svans VIT?

Marlan

Trådstartare
Nu vill jag höra era absolut bästa tips på att få en vit svans VIt och sedan hålla den VIT!! :laugh:

Bästa schampoot, svanspåse eller någon hemmakur?

Sv: Få och hålla en vit svans VIT?

Min förra häst var helvit, och en riktigt skitgris vilket var en uuuuuunderbar kombination.... NOT!

Jag badade henne alltid med grönsåpa (för givetvis hade hon känslig hud också...) och svansen doppade jag i en spann med klorhexidin... alltså, inte svansroten utan bara själva svansen. Höll svansen där i några minuter, lät den sedan droppa av lite innan jag sköljde rent. Den blev vit vit vitaste vit! Fick tipset från djursjukhuset, som vid ett tillfälle badade hela henne i klorhexidin för att de ville lämna tillbaka en vit häst.... Köpte klorhexidin i typ "dunk" därifrån... Väl värt pengarna! Sen är det kanske inte världens mest skonsamma behandling, så jag gjorde det inte var gång hon badade... :angel:

Nu har jag en brunis, det är sjukt skönt!! :) :banana:

Sv: Få och hålla en vit svans VIT?

Varmvatten,grönsåpa,gnugga,skölj ordentligt,doppa i en hink med jodopax blandning eller som föregående skrev klorhexedin. En stor klick cowboy magic,fläta o sen ner i påse.

Liknande trådar

Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 189
Senast: IngelaH
·
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
865
Senast: Kakis
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka