Få ner stress och få plats

Sonic76

Trådstartare
Jag är ju grymt stressad
Alltid.
Älskar mitt jobb och det är oftast positiv stress.
Men resten av mitt liv alltså.
Ekonomi som skiter sig varje månad, ett kasst knä, en dotter som är sjuk, känslan av att vara totalt ensam.
Nu ska jag flytta
Så nu blev det en ny stress
Hur fan jag ska få plats med mina grejor i den nya lägenheten.
Jag älskar mina grisar men jag tror att jag kommer få sälja dem då buren är så stor att den tar för mycket plats.
Det skär i hjärtat då de är kattens kompisar med.
Jag flyttar på lördag så efter det vet jag hur jag får plats men jag är sjukt stressad av flytten med.
Även om jag får hjälp så är det så mycket som ska roddas.
Jag kan ju inte bära i trappor.
Men jag kommer att göra det av samvetsskäl så vettefan hur jag ska kunna gå till jobbet på tisdag
.
Ville bara skriva av mig...
 
Jag är ju grymt stressad
Alltid.
Älskar mitt jobb och det är oftast positiv stress.
Men resten av mitt liv alltså.
Ekonomi som skiter sig varje månad, ett kasst knä, en dotter som är sjuk, känslan av att vara totalt ensam.
Nu ska jag flytta
Så nu blev det en ny stress
Hur fan jag ska få plats med mina grejor i den nya lägenheten.
Jag älskar mina grisar men jag tror att jag kommer få sälja dem då buren är så stor att den tar för mycket plats.
Det skär i hjärtat då de är kattens kompisar med.
Jag flyttar på lördag så efter det vet jag hur jag får plats men jag är sjukt stressad av flytten med.
Även om jag får hjälp så är det så mycket som ska roddas.
Jag kan ju inte bära i trappor.
Men jag kommer att göra det av samvetsskäl så vettefan hur jag ska kunna gå till jobbet på tisdag
.
Ville bara skriva av mig...

Du har klarat av alla dina bekymmer hittills på något sätt och kommer göra det även nu, även om det kan kännas som en vertikal vägg man har framför sig. När du närmar dig väggen så kommer du se att det egentligen bara är en brant backe, och när du börjar gå uppför den så märker du att det bara var en liten bula i vägen. Om ett par veckor kommer det du har framför dig nu vara ett minne du kanske inte ens tänker på. Det löser sig alltid :)
 
Du har klarat av alla dina bekymmer hittills på något sätt och kommer göra det även nu, även om det kan kännas som en vertikal vägg man har framför sig. När du närmar dig väggen så kommer du se att det egentligen bara är en brant backe, och när du börjar gå uppför den så märker du att det bara var en liten bula i vägen. Om ett par veckor kommer det du har framför dig nu vara ett minne du kanske inte ens tänker på. Det löser sig alltid :)
Ja man kan ju hoppas.
Räddningen är ju många gånger jobbet som ger mig så mycket och gör att jag inte tänker så mycket på annat.
Hade ju ett samtal med min chef igår som gjorde att lite lättade.
Sen att det blev att jag tog på mig mer jobb några veckor framöver i kombination med nationella prov, det är en annan sak.
Jag får säga ifrån om det blir för mycket
 
Ja man kan ju hoppas.
Räddningen är ju många gånger jobbet som ger mig så mycket och gör att jag inte tänker så mycket på annat.
Hade ju ett samtal med min chef igår som gjorde att lite lättade.
Sen att det blev att jag tog på mig mer jobb några veckor framöver i kombination med nationella prov, det är en annan sak.
Jag får säga ifrån om det blir för mycket

Får man fråga vad du jobbar med? Jobb är ju en märklig grej. Ibland är det jobbigare att vara hemmavid än att jobba. Känslan av att få sätta sig ner med en kopp kaffe på morgontimmarna på jobbet är svår att slå. Men det kan ju bli mycket där också och då blir det väldigt tungt om man har mycket hemma också.
 
Får man fråga vad du jobbar med? Jobb är ju en märklig grej. Ibland är det jobbigare att vara hemmavid än att jobba. Känslan av att få sätta sig ner med en kopp kaffe på morgontimmarna på jobbet är svår att slå. Men det kan ju bli mycket där också och då blir det väldigt tungt om man har mycket hemma också.
Jag är lärare i en trea
 
Jag älskar mina grisar men jag tror att jag kommer få sälja dem då buren är så stor att den tar för mycket plats.
Det skär i hjärtat då de är kattens kompisar med.
Jag kan ju inte bära i trappor.
Men jag kommer att göra det av samvetsskäl så vettefan hur jag ska kunna gå till jobbet på tisdag
Jag förstår att det är jobbigt men kan du försöka hitta strategier som du bestämmer dig för att försöka tillämpa, dvs du bestämmer dig innan, och försöker hålla dig till det.
Jag har sparat ut två saker ovan av det du har skrivit och försökt komma med förslag
1. Djuren: prova först om det funkar att ha buren i nya lägenheten, du kan kanske offra något annat? Är de viktiga för dig så är de.
2. Själva flytten och ditt skadade knä: bestäm dig för att göra något där du inte behöver bära i trappor, exvis ta emot kartonger och placera ut i lägenheten, koka kaffe åt hjälphjältarna osv
Det kommer att gå BRAAA, bara BRAAA (tänk det :) )
Kronisk stress är jättejobbigt, men du har en fin lägenhet att se fram emot och kanske kan du finna lite mer lugn i dig själv när du har landat där. Visst är det du som kommer att få en fin balkong med utsikt över vatten? Sitt där en stund varje dag, ta med en äggklocka om det behövs, sätt den på 10 min, försök att bara vara. Svårt men prova. Ta dig den tiden varje dag, kanske kan det påverka något i längden om du är ihärdig.
Jag hoppas och håller tummarna för att allt ska gå bra och funka med flytten och allt annat!
 
Jag förstår att det är jobbigt men kan du försöka hitta strategier som du bestämmer dig för att försöka tillämpa, dvs du bestämmer dig innan, och försöker hålla dig till det.
Jag har sparat ut två saker ovan av det du har skrivit och försökt komma med förslag
1. Djuren: prova först om det funkar att ha buren i nya lägenheten, du kan kanske offra något annat? Är de viktiga för dig så är de.
2. Själva flytten och ditt skadade knä: bestäm dig för att göra något där du inte behöver bära i trappor, exvis ta emot kartonger och placera ut i lägenheten, koka kaffe åt hjälphjältarna osv
Det kommer att gå BRAAA, bara BRAAA (tänk det :) )
Kronisk stress är jättejobbigt, men du har en fin lägenhet att se fram emot och kanske kan du finna lite mer lugn i dig själv när du har landat där. Visst är det du som kommer att få en fin balkong med utsikt över vatten? Sitt där en stund varje dag, ta med en äggklocka om det behövs, sätt den på 10 min, försök att bara vara. Svårt men prova. Ta dig den tiden varje dag, kanske kan det påverka något i längden om du är ihärdig.
Jag hoppas och håller tummarna för att allt ska gå bra och funka med flytten och allt annat!
Ja jag kommer att få en så fin utsikt.
Jag har ju dåligt samvete över att de som hjälper får bära så mycket.
Men de vet ju om mitt knä.
Kaffe finns nästan alltid hos mig så får flytta kaffebryggaren bland den första vändan haha
Djuren åker med första vändan, jag ska packa upp och montera sängen och så kan katten och grisarna vara där med dörren stängd.
Så jag slipper vara rädd för att katten smiter
 
Ja jag kommer att få en så fin utsikt.
Jag har ju dåligt samvete över att de som hjälper får bära så mycket.
Men de vet ju om mitt knä.
Kaffe finns nästan alltid hos mig så får flytta kaffebryggaren bland den första vändan haha
Djuren åker med första vändan, jag ska packa upp och montera sängen och så kan katten och grisarna vara där med dörren stängd.
Så jag slipper vara rädd för att katten smiter
Du ser, planen är redan klar!
Det kommer att gå bra det här :)
 
Mina väldresserade grisar
Eller snarare så de tigger 😂
20200305_213928.webp
 
Var inne på samma som @åke , bor man lite mindre får man tänka kubik istället för kvm. Hur du löser det tror jag du kan bäst men ett tips är att titta på Ikeas compact living-förslag för att få idéer om vad som kan funka hos dig. :)
 
Jag är lärare i en trea

Ok, häftigt! Om du nu får hjälp med flytten så låt de med friska ben göra de tunga lyften så kan du ju alltid fokusera på att packa och packa upp och dirigera folk. Kanske packa det som går i påsar eller liknande som blir lämpligt tunga? Alla har ju en funktion att fylla vid flyttar, så tänk lite på att du behöver benen till jobbet och ta emot hjälpen som erbjuds :) laga en god pastasallad eller liknande med en tzatziki till att bjuda på så ska du se att alla blir nöjda och glada :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi kommer snart (om en vecka) att få stamrenovering i vår lägenhet och jag stressar lite över allt som behöver fixas innan dess, är ju...
Svar
4
· Visningar
686
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 438
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 293
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 604
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp