få ner conchos ordentligt

doleron

Trådstartare
jag har precis bytt conchos på min sadel, men får inte riktigt ner skruvarna så dom sitter som dom ska. nu står dom upp ca 05-1 cm istället för att sitta jämnt mot sadeln. vet inte hur, eller vad jag ska använda för att få ner dom ordenligt

någon som vet?

Sv: få ner conchos ordentligt

nej skruvarna är lika långa som dom gamla och jag tror inte dom sitter snett.

problemet är att det enda sättet att få ner dom är att skruva i själva conchon då det inte fanns ett sånt där sex(?)kantigt hål på toppen av skruven så man kunde skruva i den ordentligt först och sen på men conchon, om ni förstår vad jag menar. så nu svävar conchon ca 0.5 cm ovanför sadeln för jag orkar inte skruva ner dom mer. är så svårt att få grepp också :(

Sv: få ner conchos ordentligt

Ett trick när man har svårt att hålla i conchon när man skruvar är att använda gladpack, eller en plastpåse, men det kanske du redan har provat?

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: ptr
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 963
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar