Få manen tjockare?

K

Karolineb

Min nya häst har en väldigt tunn man, hans svans är jättefin och vit men hans man och pannlugg är grå och tunn? ''/ Finns det något foder tex. linfröolja, biotin man kan ge?

Sv: Få manen tjockare?

Jag tror mer på att manen blir längre och tjockare om du tar hand om den bra.
Att du har pälsglans i den och reder ut den med fingrarna eller något för att slita så lite på den som möjligt.

Sen hur ser din nya häst ut, är det en han eller hon, vad heter den? :bump:

Kram, Maya

Sv: Få manen tjockare?

Olika hästar föds med olika förutsättningar.

Jag tycker att min nordsvensks man växer som tusan om jag låter den vara helt. Varken borstar eller pillar i den. Men vill jag göra den fin så reder jag ut den med fingrarna och pälsglans.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 252
Senast: Roheryn
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 495
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka