Få kort man att växa ut fort!

Riley

Trådstartare
Okej, jag behöver akut hjälp å en kompis vägnar. Hon har haft sin travare, starthäst, utlånad på foder en period och idag när han kom tillbaka fick hon en otrevlig överraskning; tjejen har ryckt manen på honom. :rofl: Med andra ord ser häststackarn inte klok ut nu och jag vågar inte ens tänka på reaktionerna hon skulle få på travet.
Så: finns det något vitamintillskott eller dylikt som snabbar på taglets utväxt? För såhär kan hon inte ha det, hon vågar inte visa sig på travbanan med hästen nu och jag lider verkligen med henne. :D

Sv: Få kort man att växa ut fort!

Tyvärr finns det nog inga genvägar att ta för o få den att växa så mkt snabbare.

Haha, okej. Då får det kanske bli en lååång semester istället då.

Kan nu inte stubba hästen helt då? :D

En av mina tidigare travare hade myggallergi och tävlade fyraårssäsongen med snygg "punkfrissa"...

enzion får manen att växa ut fortare samt att bli tjockare, men ökar även hovtillväxten

Fast då tar det ju ännu längre tid att växa ut igen. Men å andra sidan är det kanske att föredra framför att dyka upp med Briar 899 i defileringsvolten. :D

Det finns ju löshår till hästar ;) Sett i nån tidning!

haha
- smart med löshår, har jag aldrig hört talas om förut;)

Jag såg en bild på en häst med kort och tunn svans som dom hade satt på löshår:) Väldigt fint! Fast det är nog mest till när man ska visa upp pållen:D

Fast då tar det ju ännu längre tid att växa ut igen. Men å andra sidan är det kanske att föredra framför att dyka upp med Briar 899 i defileringsvolten. :D

Kan ni inte knoppa? :rofl::rofl::rofl:

Men det funkar väl inte med uppcheckningen. :p

Kan inte nån som är bra på hår "flika till" den så att det ser ut som hon HAR gnott av sig och ni varit tvungna att kapa manen? *spånar*

Stakars häst... Berövat den dess stålthet...

Hade jag lämnat ut min häst på foder, så hade jag skrivit i kontraktet att manen inte fick röras. Möjligen hade de fått jämna till svansen lite vid behov... :D

Jag lämnade min arabhingst på tillridning, där kapade de svansen på honom.... Han ser inte klok ut, tur att han inte ska visas i år...
man blir så :devil:

Ja, vissa människor har tydligen ingen känsla för smak och finess! :devil: :D

Kan ni inte knoppa? :rofl::rofl::rofl:

Men det funkar väl inte med uppcheckningen. :p

Kan inte nån som är bra på hår "flika till" den så att det ser ut som hon HAR gnott av sig och ni varit tvungna att kapa manen? *spånar*

:rofl::rofl: Det skulle se ut det!
Men ja, det med klippningen är ju en lösning. Ska ta upp förslaget så får vi se om det gillas.

Vem vet, kanske blir en ny supertrend!? ;)
Jag är inte särskilt inne på trav, men känns det inte lite trist att hon inte ska våga sig till banan pga vad folk ska tycka.
Men ja, om det är så viktigt kanske löshår är smidigaste lösningen. Frågan är hur fåfäng man får bli för hästens skull? Kommer det fram att hästen har extensions tror jag folk ler bredare åt det än att den har ryckt man. ;)

Tycker knoppningen var en bra ide (hästen kommer ju sticka ut ur mängden villket ju faktiskt kan vara bra... stallfärjerna som man tejp kanske???)!!! Och uppchecket ska ju inte vara några problem!

Har en kompis som tränar travhästar... hon klipper av manen på alla de hästar som har ful man villket inte har väckt särskillt mycket uppståndelse änns på Solvalla!! Annars kan ju travaren byta karriär till monté, där tävlar många häster med kort man (även om jag inte sett några knoppar ännu... din kompis kan ju bli först :) ).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka