Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lyfta upp huvudet vet jag inte men en sak som är säker är att hästen ska kunna bära sig själv under dig i tölten. Man ska inte behöva sitta och hålla i huvudet. Mer drivning bakifrån så kommer framdelen upp. Sedan gäller det även att hästen tar halvhalterna ordentligt för annars kommer ni ingenstans.
Jag tycker att du och den andra tjej måste komma fram till hur ni ska träna hästen ihop för att den ska bli bättre. Det måste vara som en röd tråd genom hela träning. Så att inte du gör en sak och hon en helt annan. Det bästa är nog att gå en kurs alla 3 tillsammans.
Läste i en annan tråd att passtaktiga hästar kan ridas med fördel i uppförsbacke, och att travtaktiga kan ridas i nedförs !
Hästen jag rider är också 17! Det är ingen ålder för en isis, de blir ju oftast rätt gamla. Så pension är nog inte att tala om än på ett tag. En kompis till mig hade en 28 årig isis och det var för 4 år sedan, så hästen är väl 32 nu. Har sett dem ute ibland när jag kör förbi och den ser väldigt pigg ut.
Jag tycker inte heller att jag har råd eller lust att lägga pengar på tränare. Hästen jag rider har varit tävlad en del och det märks att han kan, men det blir så mycke extra jobb runt omkring om man ska träna. Jag bor lite avsides så det blir en del bök med transporter och så.
Skogsmulleridning is the shit!!