Få hund sluta dra bakåt i koppel

Jag säger också bara fortsätt gå (!) OCH gör något skitkul längst bort på rundan innan ni "vänder" hemåt. Om han är svår att roa, så kan du alltid ge hunden sin mat längst bort på promenaderna.

Min råtta tycker ex det egentligen är rätt pest när det regnar. Går jag ut med han när det regnar så trippar han med fint. Var ett tag han parkerade sig med mig vid dåligt väder men fortsatte bara gå och började göra något riktigt roligt varje gång det regnade (ex möta upp med annan hund för att leka, kasta med hans favoritsocka nere i parken eller liknande eller bara springa runt och busa någonstans)

Har man en STOR hund är det såklart liiite svårare men då är det ju smart (vilket jag då inte tänkte på att göra) betinga tråkiga saker som renodlat koppelgående och dåligt väder med att det kommer att hända något riktigt roligt tillslut redan när hunden är valp.

Det finns ju bättre sätt att kommunicera på med sin hund än med kopplet. Med en fungerande kontakt och bra kommunikation med hunden behöver man varken dra den framåt eller bakåt.

Köp en bakåtsträvande/vrång bullterrier så garanterar jag att det tänket inte kvarstår länge till. ;)

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 990
Senast: Liran
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 973
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 511
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 763
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar