få hund och katt sams!?

H

Hanna

Är det någon som har några tips eller knep på hur man kan få hund och katt sams?
så fort dom får syn på varandra så flyger katten på hunden i panik och rädsla. Kan man göra något?

Sv: få hund och katt sams!?

håll katten och "tvinga" den att vara i närheten av hunden. men låt inte hunden komma helt nära. en del djur behöver hjälp att komma över den värsta skräcken. lite som kognitiv beteendeterapi, fast en aning ofrivillig.

som cillamuffin sa, "tvinga" den, du kan tex ha katten i en transportbur så får hunden gå utanför o nosa osv. När katten är lugn kan du släppa ut den.

Jag släpade fram katten som låg under sängen, placerade denna framför hunden. Och så fort jycken ens tittade på katten fick han sig en rejäl tillsägelse. Det fungerade toppen för oss, men snäll katt och kanske snäll hund? :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka