Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sand från en fertil hanne fungerar i vissa fall om du blandar den med hennes vanliga sand. Alt boka en riktigt dyr och icke ombokningsbar resa
Vad är det för ras?
Anmäl till utställning, funkade fint här. Ställde ut en, den andra som var kvar hemma löpte någon dag efter utställningen och 1,5 v efter det löpte den som ställdes ut.
Vetegroddsolja kan funka. Men troligen har hon bara vintervila. Det brukar mina ofta ha. Hon kommer nog igång igen nu när det börjar bli ljusare och varmare .
Tolkar jag dig rätt att hon inte hade sitt första löp förrän i september? I så fall är det inget konstigt då hon var ung då. Åldern för första löpet varierar kraftigt. Vet flera katter som varit närmre 2 år innan de löper första gången.Ja jag hoppas det men förra året löpte hon inte mellan januari och september visserligen hennes första löpår men ändå. Är rädd det är samma nu.
Fast nu har hon inte löpt (synligt) sedan oktober så kanske kommer snart ändå.
Hennes polare har alltid löpt så det hörs över halva landet men hon kastrerades i november. Den fertila har alltså inte löpt mer sedan dess.
Kan det vara så att hon löper diskretare nu eller? När dom inte trissar varandra, så det finns risk att jag missar det?
Kan det hjälpa att tända mer lampor? Ta med henne ut i solen på dagarna? Är som sagt rädd hon gör som förra året och inte alls kommer igång på våren.
Ska prova vetegroddolja! Värt att testa
Hej!
Finns det något jag kan göra för att min katthona ska börja löpa? Hon har haft uppehåll nu i snart ett halvår. Hon är innekatt. 2 år gammal.
Vill ha alla tips ni har
Tolkar jag dig rätt att hon inte hade sitt första löp förrän i september? I så fall är det inget konstigt då hon var ung då. Åldern för första löpet varierar kraftigt. Vet flera katter som varit närmre 2 år innan de löper första gången.
Vad är det för ras? Har du någon hane som står och väntar på parningen eller varför är det så bråttom.
Ljus kan hjälpa. Men jag tror ändå att det kommer naturligt snart. Flera år har mina inte löpt förrän kring mitten av april första gången för året. Förstagångshonor ofta senare.
Städa lådorna med klorin, det kan också trigga.
Tänk på att en katt kan löpa "tyst" så man inte ser/hör det
Ljuset styr löplusten, som många varit inne på
Bra foder är förstås A och O
Övervikt kan fördröja löpen
"B-vitamin/jästtabletter" i kattillskotthyllan i djurbutiken kan trigga
Det är bara att vänta . Vissa katter har verkligen ingen stress. Men det kommer nog! Jag tror inte hon löper tyst.Skrev nog lite rörigt, hon började löpa september 2017 (var 8-9 månader) och löpte varannan vecka till januari 2018. Sedan började hon i början av september 2018 igen men slutade redan i slutet av oktober 2018 och inte börjat igen.
Har en hane som står och väntar nu, ja. Hon är MCO
Ja klorin läste jag nån mer stans
Kan en katt löpa tydligt när den är mindre och sedan övergå i tysta löp istället?
För nån enstaka gång har hon varit lite mer pratig nu på vårkanten, är annars tyst och timid. Men absolut inte så jag tänkt löp om det, snarare att det kanske vore början på nåt men så blir det inte mer liksom.
Hanen bor lååångt bort också så kan inte riktigt chansa hur som helst heller och åka med allt för svaga tecken.