Få hästen att lyfta bättre på benen?

S

_smirnofff_

Några tips? Om han hoppar ett hinder flera gånger, så kan han bli nonchalant och börja riva hindret. Vill att han ska bli mer rädd om sig.

Tips?

Sv: Få hästen att lyfta bättre på benen?

Några tips? Om han hoppar ett hinder flera gånger, så kan han bli nonchalant och börja riva hindret. Vill att han ska bli mer rädd om sig.

Tips?

Träna mycket upphöjda bommar (kavaletti) ? Är väldigt kär i en ridkskolehäst som hoppar allt utan att tänka (skiter i om han river helt enkelt, bara han kommer över) han tycker dock att det är väldigt kul att hoppa! och han blir bättre och bättre när vi tränar upphöjda bommar (kavaletti) för då får han träna styrka och att lyfta benen! Kan hända att din häst är lite lat och blir nonchalant när han redan vet att han kommer över?

Tips?

jag har ridit ut och haft ett dressyrpass på kalhyggen där är hästen tvungen att lyfta på fötterna det har vart jätteeffektivt för mina hästar, se bara upp för rotvältor!

Skritthoppa brukar ge bra resultat då lär de sig bli kvicka i benen :P

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 401
Senast: MalanMjöl
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
682
Senast: skogaliten
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur