Mirre
Trådstartare
Hur får man folk att börja promenera med sin hund, aktivera, uppfostra och träna den. Istället för att bara gapa åt den, anse att den är dum och korkad och skylla på alla andra att hunden inte lyder.
Inte fått någon som helst uppfostran alls nån gång. Är nu 2 år.
Eller jo, när jag tränade honom vilket jag inte har möjlighet till nu.
Då var han riktigt bra, nu är allt förstört
Hunden är dessutom en blandning av två väldigt aktiva raser som kräver mycket motion och aktivering. En stor, stark, ranghög hanne som skulle kunna bli så ruskigt bra om han bara fick det han behöver.
Prata med äg är hopplöst. Resluterar bara i att dem kommer dragandes med 10 000 ursäkter och skyller på alla andra.
Dem anser att dem minsann har bra ordning på sin hund
En hund som tigger, tar från bordet (går upp PÅ bordet), skäller på allt allt allt, rycker, sliter och biter i kopplet, hoppar på folk, kan inte möta andra hundar, katter eller folk ute. Hoppar runt i hela bilen typ.
Skäller när han får ett kommando osv. Är det att ha ordning på sin hund?
Har tipsat om aktiviteter, kurser, tränare osv men dem vägrar.
Lika mycket ursäkter där och skyller på att alla andra håller på med hunden och att det är vi andra då som har förstört honom.
Skulle inte tro det. Det är deras hund och deras ansvar att hunden är ordentligt uppfostrad.
Inte fått någon som helst uppfostran alls nån gång. Är nu 2 år.
Eller jo, när jag tränade honom vilket jag inte har möjlighet till nu.
Då var han riktigt bra, nu är allt förstört
Hunden är dessutom en blandning av två väldigt aktiva raser som kräver mycket motion och aktivering. En stor, stark, ranghög hanne som skulle kunna bli så ruskigt bra om han bara fick det han behöver.
Prata med äg är hopplöst. Resluterar bara i att dem kommer dragandes med 10 000 ursäkter och skyller på alla andra.
Dem anser att dem minsann har bra ordning på sin hund
En hund som tigger, tar från bordet (går upp PÅ bordet), skäller på allt allt allt, rycker, sliter och biter i kopplet, hoppar på folk, kan inte möta andra hundar, katter eller folk ute. Hoppar runt i hela bilen typ.
Skäller när han får ett kommando osv. Är det att ha ordning på sin hund?
Har tipsat om aktiviteter, kurser, tränare osv men dem vägrar.
Lika mycket ursäkter där och skyller på att alla andra håller på med hunden och att det är vi andra då som har förstört honom.
Skulle inte tro det. Det är deras hund och deras ansvar att hunden är ordentligt uppfostrad.