Få ettåringen att äta

Mirre

Trådstartare
Rasmus har varit dålig ett tag (tänderna), kräkts och haft diarré.
Han har i princip levt på blåbärssoppa och vatten senaste dagarna.
Nu totaltvägrar han äta. Ingenting vi ger honom duger, han smakar inte ens utan slår bort maten och skriker bara han ser det. Även sådant han ätit innan.

Han har varit svår att mata hemma sedan han började på dagis för 3 v sedan, men nu är det totalt omöjligt. Han får tallriken så han kan äta själv, vilket han har gjort förut, men nu kastar han bara allt på golvet. Inte ens glass går att ge honom.

Sedan är han gnällig och skrikig hela dagarna för att han är hungrig. Men vad ska vi göra när han inte äter. Välling är det enda som (kanske) funkar.
Bvc säger bara "ge det han vill ha", "prova med yoghurt" osv. Men han vill ju inte äta någonting! Han skulle inte ens märka att han fick yoghurt, eftersom han inte ens smakar.

Vad tusan gör vi?

Sv: Få ettåringen att äta

Usch vad svårt, :(
grannens pojk hittade på nåt liknande vid samma ålder, det släppte när han fick äta samma som mamma och pappa och det var lite salt i maten... långskott kanske?

om vällingen funkar, ge välling.
Välling är underskattat, enligt mig. En bra näringscocktail helt enkelt.

Han äter samma som vi, har gjort så länge nu.
Tidigare har han ätit allt man gett honom utan problem.

ameo: han får det nu. Men han slutar inte vara lös i magen av att bara äta flytande. Han skulle behöva äta fast föda också

Vad tusan gör vi?

Fortsätter erbjuda mat. Friska barn som blir erbjudna mat svälter inte ihjäl. ;)

Jag har själv en (snart) tvååring som inte äter heller. Han har dock aldrig druckit välling eller så. Just för tillfället är det enda som går ner i honom leverpastej, den pillar han av från mackan (och den är bredbar...). :crazy:

Jag går dock efter principen att han kommer äta när han är tillräckligt hungrig. Han är frisk och glad i övrigt i alla fall.

Ok så det är bara att fortsätta försöka då.
Han är mycket piggare nu än han varit tidigare, så hoppas det ska släppa snart.

Liknande trådar

Småbarn Snart orkar jag inte mer :arghh: Vi har varit sjuka hela familjen i en vecka snart, på bättringsvägen men ser fortfarande inget slut på...
Svar
6
· Visningar
2 528
Senast: cambodia
·
Småbarn Vet varken ut eller in nu och hoppas ni har några goda råd att komma med! Vår två och ett halvt åring har nu varit magsjuk sen i...
2
Svar
31
· Visningar
10 124
Senast: Sar
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 054
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka