Få bort sk underhals!

T

TotallyLost

*Användarnamns lån*
Hej alla glada och ni andra!
Har hört att ni här inne ska vara ganska vettiga så jag får väl prova ;)
Jo det är så att medan jag lämnade ut min arab på foder 1 år lade hon på sig en riktig underhals :eek: De sa att hon hade haft den när hon kom till de men jag har bild bevis på att hon inte hade det :devil: :(
Men nu till frågan. Jag har nu tränat henne på att gå med huvudet "böjt" (dålig förklaring men som de "ska" gå) sen i Mars men det känns som ingenting har hännt :crazy: :( .
Vad ska jag göra egentligen.
Har just bytt tränare och hon säger bara "på med martingalen" och "använd ett bett med hävstångseffekt eller rid med graman" men det sista känns absolut inte som ett alternativ.
Så har ni några tips :bow:

//Marie

Sv: Få bort sk underhals!

Longera eller tömkör henne inspänd och se till att hon får under sig rumpan ordentligt... Hon måste sätta musklerna på rätt ställe igen om de har hamnat fel..

Samma sak med min pålla när jag pluggade borta och mamsen red henne, Även om jag red henne 2 dagar i veckan så gick hon inte rätt de andra 4 dagarna hon reds.. Men man fick ju vara glad att mamsen motionerade pållan ialla fall :smirk: Longerade ialla fall henne med inspänningar samt red henne i rätt form så gick underhalsen bort efter ett tag..

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 772
Western Hej på er! Jag tar gärna emot lite tips från er för jag är GRÖN inom western men efter att ha varit på några clinics för John Moore...
Svar
11
· Visningar
2 237
Senast: Nea_
·
Hästvård Hej. Har ett litet "problem" som jag behöver råd runt. Jag tar hela historien så bilden kring "problemet" blir så klar som möjligt...
Svar
11
· Visningar
1 384
Senast: maria_b
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar