Få bort lock i örat

Mirre

Trådstartare
Hjälp!
Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har provat spola, ta revaxör, vaxol, hålla för näsan och blåsa sas, inget hjälper! Jag MÅSTE få bort det idag!
Nässpray hjälpte inte heller. Hjälp!
 
Senast ändrad:
Hjälp!
Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har provat spola, ta revaxör, vaxol, hålla för näsan och blåsa sas, inget hjälper! Jag MÅSTE få bort det idag!
Nässpray hjälpte inte heller. Hjälp!
Har du spolat flera gånger med ganska varmt vatten, och så att bollsprutan (eller vad du nu använder) verkligen kommer in ordentligt i örat? Haft i revaxör några timmar (t.ex. fyller på med revaxör i örat och stänger med en bomullstuss).

Jag hade ett ordentligt problem med öronen för kanske lite mer än 10 år sedan, hade ganska ont av det, fick inte bort det och pratade med vårdcentralen. Till mig sa de att de inte tog emot förrän man spenderat en natt med revaxör i öronen. (i mitt fall orkade jag inte med en natt till av att inte kunna sova ordentligt pga att det gjorde ont, så jag lyckades med en fullösning av att använda en massa bomullspinnar som jag hällde revaxör på, så att jag fick bort lite lite vax i taget tills det tillslut lossnade - kan dock inte rekommendera det tillvägagångssättet, det är möjligt att jag skadade något vid det tillfället, minns inte exakt).
 
Ont i örat? Feber? Vätska från örat?
Varit förkyld?
När uppkom det/blev värre? Efter dusch eller bad?
Hur många dygn har du testat avsvällande nässpray?

Man kan med fördel använda Revaxör 3 nätter i rad, inte ovanligt att man behöver behandla mer än en gång om man har ordentliga vaxproppar
Tryckutjämning behöver upprepas
 
Det släppte till slut i ena örat alla fall. Efter att ha gått och försökt tryckutjämna om och om igen i morse och sedan spolade igen så släppte det. Den känslan är fasen obeskrivlig när man plötsligt hör igen
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 044
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 335
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Tänkte kolla om någon annan har samma problem och hur ni löst det i så fall. Har problem med min svanskota och har haft mer eller mindre...
2
Svar
25
· Visningar
2 275
Senast: super
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp