Få bort krita från plast.

lady_mike

Trådstartare
Har precis inskaffat mej lite trofast möbler begagnat. På lådorna står namn. Har försökt tvätta bort det men det går inte riktigt. Det har suddats ut men syns fortfarande.
Det är lite knottrig plast och det är kanske därför det är så svårt att få bort det.

Någon som vet ett mirakelknep?

Sv: Få bort krita från plast.

Tror nästan att det kan bli billigare att köpa nya lådor till de begagnade möblerna än en massa olika medel för att få bort namnen. Lådorna kostar mellan 15 och 40 kr.

Tror nästan att det kan bli billigare att köpa nya lådor till de begagnade möblerna än en massa olika medel för att få bort namnen. Lådorna kostar mellan 15 och 40 kr.

Finns risk att det blir det då.. Har provat en massa medel efter googlande och inget tycks fungera. Bensin och tändstickor är väl de enda jag inte provat:p

Läste nåt att det skulle vara ett oljebaserat rengöringsmedel. Jag är ju snål/ekonomisk och vill slippa köpa nytt in i det sista:D

Ska du ha någon egen märkning på dem? För att bara sätta upp klisterlappar över kladdet lär ju funka om något ;)

Lampolja! Brukar stå tillsammans med T-röd där man handlar. Fungerar på konstigt, plastigt klister och annat som inte går bort med "vanliga" lösningsmedel som ofta är spritbaserade.

Jag skulle prova kemisk bensin, brukar stå på bredvid aceton och andra rengöringsmedel i affären

Lampolja! Brukar stå tillsammans med T-röd där man handlar. Fungerar på konstigt, plastigt klister och annat som inte går bort med "vanliga" lösningsmedel som ofta är spritbaserade.

Funkade med vanlig babyolja:) Läste någonstans att kritor är oljebaserat. Hällde lite babyolja på en av lådorna i morse och tog en tvättsvamp nyss. Va bara att torka av så va allt borta:banana:. Behövde knappt gnussa alls. Inte ens på de vita syns det det minsta av den svarta färgen.

Tack för alla tips :)

Jepp :) Det va verkligen det mirakelmedel jag va ute efter. Lööve buke, lööve gogle!!! Man får ju hjälp med allt!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 794
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård