Få bort kissdoft?

Turali

Trådstartare
Det hände en olycka i soffan, och nu doftar en av kuddarna lite svagt urin. Det är en beige tygsoffa.
Något bra tips på hur jag får bort lukten?

Sv: Få bort kissdoft?

Jag har använt ett medel som heter "Piss off" som jag tycker är jättebra. Finns i citrus- eller lavendeldoft.

Skulle tro att det finns på de flesta djuraffärer, annars finns det säkert att beställa över nätet. Jag köpte det på en djuraffär.

Ättika brukar ta bort kisslukt.

Vad du än provar med så prova först på ett ställe som inte syns. Man vet aldrig om det missfärgar eller bleker färgen/tyget. Olika tyger kan reagera olika beroende vad det är för material. Jag har varit med om att mörkgrå/svart färg på t ex heltäcksmatta har missfärgats till brun alternativt blekts till ljusgrå och även att mörkgrå har blivit svart. Och det syntes väldigt tydligt att det var stor skillnad.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 411
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 550
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
795
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
415
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka