Få bort bläckpennsstreck från skinn

lizan

Trådstartare
Moderator
Jag var i Kenya i vår och tänkte köpa mig ett fint fotoalbum, tyvärr hittade jag inga på de ställen vi hann till mot slutet av våran resa, så en vän som skulle vara där lite längre köpte ett åt mig när hon hittade ett senare. Det är riktigt fint och billigare än de jag sett tidigare, men tyvärr har någon kommit åt pärmen med en bläckpenna så det är några streck på framsidan.

Jag har försökt med vanligt suddgummi och med sadeltvål i ett par desperata försök och brist på bättre idéer men tyvärr är strecken kvar.

Någon som har några tips? Skinnet är säkert ingen höjdarkvalitet och har en ljusbeige färg. Det gör inget om det blir färgskiftningar i skinnet för min del, men jag vill gärna få bort strecken....


Hjälp?
 
Sv: Få bort bläckpennsstreck från skinn

Det har jag inte ens haft en tanke på! Kanske man skulle prova....
 
Sv: Få bort bläckpennsstreck från skinn

Det finns en tillverkare som säljer ett bra medel som tar bort bläck, tusch mm. Men eftersom man hellre fäller än friar i trådar som nämner företagsnamn så vågar jag inte skriva ut namnet.

Du får väl googla efter ink away.... ;-]
 
Sv: Få bort bläckpennsstreck från skinn

Jag har nyligen upptäckt att vanliga våtservetter till barn kan ta bort tom olja från byxorna, kanske kan vara nåt?

De tar bort alla fläckar som satt i bilen och har suttit där flera år och som INGET annat tagit bort.... Undrar vad som är i egentligen....
 
Sv: Få bort bläckpennsstreck från skinn

Åhå!!! Det ska jag prova! :D


Lucky rider- tack för det tipset också! :)
 
Sv: Få bort bläckpennsstreck från skinn

Dom använder jag till att torka bort smutsiga fingeravtryck på tex dörrposter. Dom är även suveräna att använda till att torka upp div fläckar på golvet, torka köksluckor, stolar, kläder, bilen invändigt, skor ( dom smutsvita blir vita igen), handväskor mm

Jag blev ganska rädd när jag upptäcka vad man kunde använda dom till men då var sonen redan blöjfri så skadan vad redan skedd... ;)
 
Sv: Få bort bläckpennsstreck från skinn

Hmm..det låter ju onekligen intressant. Spelar det någon roll vilket märke eller går det bra med vilket som? Det låter ju som en perfekt grej att ha hemma och i bilen...:idea:
 
Sv: Få bort bläckpennsstreck från skinn

De som är massa parfym i är inte så kul - och inte så bra heller... jag gillar natusans 'first touch' eller vad de heter. Även super för fläckar, som sagt! Jag använder dem inte ofta på min dotter (och då mest till händer och kinder) men desto oftare runt i huset!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp