få birmakattens päls fluffig

_FiA_

Trådstartare
Jag har tittat på bilder och på youtube och många birmakatter är så där härligt fluffiga i pälsen. men Theos päls ligger mer platt mot huden. Jag har badat honom och blåst med fön samtidigt som jag borstat men det hjälper inte. Vad är hemligheten för att få så där härligt fluffig päls?
 
Sv: få birmakattens päls fluffig

För Jason beror det lite på hur mycket päls han har för tillfället. Oftast är han rätt fluffig automatiskt.

21.jpg


Jasonett.jpg


En bild från i höstas, då var han mindre fluffig..
76.jpg


Just nu är han jättefin, har värsta kragen. Tyvärr vill han inte följa med ut i snön på fotografering.. Kanske går att övertala honom..

Jag vet faktiskt inte hur man gör annars! Jason har varit på två utställningar och då har vi fått hjälp av hans uppfödare. Schampo och balsam och sen några droppar har jag för mig.. Föna och borsta..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: Cactus
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 654
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp