Extremt (!) torra ben

squarepants

Trådstartare
våran halvblodsvalack ( 19år) har nu på bara några dagar fått extremt torra skenben både fram och bak (mest fram), det är verkligen bara senor och ben :eek:
Varför?
han har sedan en liten tid tillbaka blivit "skritta ut i skogen"-pensionär då hans leder börjat tjärva lite vid hårdare ansträngning, men jag kan inte tänka mig att detta har något med det att göra?

är det farligt?
jag vill liksom veta varför han har fått det :confused:

7april-4maj2007-237.jpg

:love: :love:

Sv: Extremt (!) torra ben

Hans ben mår väl bättre nu när han har blivit promenadhäst? Det är bra om hästen har torra ben, inget man behöver oroa sig för!

Sv: Extremt (!) torra ben

är det så enkelt? :p

så det kan inte vara farligt eller så om de har FÖR torra ben? de kan helt enkelt inte ha det?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 859
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 071
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 967
Senast: Cocos
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 228
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vad gör vi häst-edition del 1