Extremt roliga hästbilder :D

Sv: Extremt roliga hästbilder :D

Precis, han är ändå så sjukt nära döden, så en duns eller två kan ju kvitta!

Du andra, minns inte ditt nick. Det finns betydligt värre saker att göra mot en häst än att missbedöma en gång, och landa lite hårt.

Folk här på buke är så jävla duktiga, gör aldrig något fel själv. Konstigt att ni inte alla rider OS! Om jag nu skulle ha råkat landa lite hårt efter just det språnget hoppas jag att du anmäler mig för vanvård, för sånt är jag bra på! Vanvård alltså! :crazy:

:rofl:
Berätta nu hur det där gick till? :D :p

Jag har tidigare haft jätteproblem med att hästen bara rusat (f.d galopphäst) men numera har pålle fattat galoppen och tar det ganska lugnt och sansat mot hinderna, medan matte fortfarande är kvar i "rusa-tiden" och tycker att pålle ångar på som fan. Så jag satt och höll, höll, höll, och inser typ 2 galoppsprång ifrån att vi kommer komma av fel. Pålle märker att jag tycker något är konstigt, tar saken i egna händer och hoppar av ett språng tidigare än beräknat. (Hoppa är ju kul!) Matte är inte riktigt med och hamnar lite på efterkälken. (Lite.....) Jag vill absolut inte dra honom i munnen, så tyglarna blir ju långa som en följetång, och vi fick börja om, utan att rida an mot hinder nr. 2. Pålle var glad ändå och brallade vidare. :)

Du andra, minns inte ditt nick. Det finns betydligt värre saker att göra mot en häst än att missbedöma en gång, och landa lite hårt.

Folk här på buke är så jävla duktiga, gör aldrig något fel själv. Konstigt att ni inte alla rider OS! Om jag nu skulle ha råkat landa lite hårt efter just det språnget hoppas jag att du anmäler mig för vanvård, för sånt är jag bra på! Vanvård alltså! :crazy:
Jag antar att det här var riktat till mig. Det var bara en kommentar. :o Det kan bli minst lika obehagligt för ryttaren om man landar fel efter ett sånt språng. Been there, done that. Dessutom fanns det en gång i tiden en hoppryttare, tror han hette Kevin Beacon eller något sådant, som såg ut ungefär så där över vartenda hinder. Ingen kontakt med hästen över huvud taget. Men det gick ganska bra ändå. Och hästarna verkade inte vantrivas alltför mycket. Det såg i alla fall väldigt roligt ut.

Grym hoppbild xD Jag ska nog rota fram en bild eller två :)

Senast ändrad:

Det var en reaktion på ditt svar, men absolut inte riktat enbart till dig.

Sorry för snetändningen. :)

Jag har nått likvärdigt här, bortsett från att denna bilden skäms jag riktigt mycket över för det syns ju tydligt att jag håller all min balans i pållans mun.

1F.jpg

Ursäkt då? Ja givetvis gick hon av alldeles för tidigt o dumma matte var inte alls med. (tack o lov var hon inte känslig i munnen)
Tror ni jag skulle kunna ställa upp med bilden som värsta stilryttaren eller? :angel::D

Dessutom fanns det en gång i tiden en hoppryttare, tror han hette Kevin Beacon eller något sådant, som såg ut ungefär så där över vartenda hinder. Ingen kontakt med hästen över huvud taget. Men det gick ganska bra ändå. Och hästarna verkade inte vantrivas alltför mycket. Det såg i alla fall väldigt roligt ut.

Lite ot men roger yves bost rider inte heller så jäkla bra :p

Ingen fara!
Letade efter en hoppbild på Kevin Bacon (så stavas det), men tyvärr hittade jag ingen, trots att han har en hemsida. Undrar om det är medvetet? :angel:

Haha, det är det kanske! Men han fransosen som någon nämnde är ju värst av de alla!

Lite 'nya' roliga bilder ifrån mig!
Med andra ord en liten bildbomb!

fs_478674194_53949_1291015027.jpg

Rolf Göran Bengtsson under förra årets GHS!

fs_457711687_23778_1274109056.jpg

Vår 'stiliga' avelshingst, Lindus 1885 ;)

fs_438801296_56350_1264108921.jpg

Inte rolig kanske, men definitivt cool! Sambon körde fast bilen hos mina föräldrar förra vintern, och mammas volvo sprängde bara bogserlinan när vi försökte få bort den så Lindus fick hoppa in och klarade de galant!

Jag har nått likvärdigt här, bortsett från att denna bilden skäms jag riktigt mycket över för det syns ju tydligt att jag håller all min balans i pållans mun.

1F.jpg

Ursäkt då? Ja givetvis gick hon av alldeles för tidigt o dumma matte var inte alls med. (tack o lov var hon inte känslig i munnen)
Tror ni jag skulle kunna ställa upp med bilden som värsta stilryttaren eller? :angel::D

Ser ut som du førsøker likna en anka, kite mer svank och det skulle vart optimalt.

1F.jpg

Ser ut som du førsøker likna en anka, lite mer svank och det skulle vart optimalt.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 504
Senast: Oknytt
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 761
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar