Tingeling
Trådstartare
Jag slösar alldeles för mycket pengar på utrustning till mina hästar,
MEN nu har tom jag sett för mycket!!!!
Satt och tittade runt lite på olika sidor som säljer hästutrustning, när jag hittade ett träns för inte mindre än 8.850:-
På riktigt????? Hur kan det ens vara värt pengarna?
Ok, återigen så handlar ju allt om vad varje människa har råd med, men ändå?
Skulle ni eller har ni kanske tom köpa/köpt ett träns för de pengarna?
Eller har ni någon annan utrustning som är extremt dyr?
Jag har lagt runt tusenlappen på täcken, träns och förbyglar, runt 700 :- för schabrak, och handskar, runt 2000:- på ridbyxor, stövlar och kavaj, 3000:- för hjälm, sedan ca 500:- på tyglar, skydd, stigläder, grimmor och skrittäcken, och 1500:- på stigbyglar och sadelgjordar. Sedan kan ju en sadel komma upp i vilka summor som helst nästan, så de behöver vi inte räkna med. Men 8.850:-?
Still in chock!!!!!
MEN nu har tom jag sett för mycket!!!!
Satt och tittade runt lite på olika sidor som säljer hästutrustning, när jag hittade ett träns för inte mindre än 8.850:-
På riktigt????? Hur kan det ens vara värt pengarna?
Ok, återigen så handlar ju allt om vad varje människa har råd med, men ändå?
Skulle ni eller har ni kanske tom köpa/köpt ett träns för de pengarna?
Eller har ni någon annan utrustning som är extremt dyr?
Jag har lagt runt tusenlappen på täcken, träns och förbyglar, runt 700 :- för schabrak, och handskar, runt 2000:- på ridbyxor, stövlar och kavaj, 3000:- för hjälm, sedan ca 500:- på tyglar, skydd, stigläder, grimmor och skrittäcken, och 1500:- på stigbyglar och sadelgjordar. Sedan kan ju en sadel komma upp i vilka summor som helst nästan, så de behöver vi inte räkna med. Men 8.850:-?
Still in chock!!!!!