extra salt?

B

beagle

för att vara säker på att pollen får i sig salt, om den tex går på lösdrift med gemensam mineralkrubba, saltsten, eller bara slickar dåligt på sin egen saltsten, hur mkt ska man då ge i kraftfodret? i detta fallet till islandshästar, alltså strax under 400kg pony.

:)
 
Mina får nu under vintern 20 gr Salt extra i maten, de slickar på sina stenar men jag vill garantera deras intag, under sommaren blir det en hel del under tävlingssäsongen. All förlorad svett måste ju ersättas.
 
ok, va bra. då borde det ju vara ok att ge en isis ca en halv matsked?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 659
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 296
Senast: Castellini
·
Hundhälsa På människa vet man att pollen och gräsallergier kan ge magproblem (IBS symptom) men hur är det på hund? Finns det någon forskning på...
Svar
9
· Visningar
1 162
Senast: russinbulle
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 619
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp