exteriörpoäng vid uttåad 3-åring

hannacecilia

Trådstartare
några som vill dela sina erfarenheter ang exteriörpoäng vid treårstest då hästen ansetts utåttåad?

har själv ett sto född 2003 som är uttåad höger fram. syns ej mycket vid uppställning, inget i trav, men i skritt. då jag är medveten om problemet räknar jag med poängavdrag, men är intresserad av hur mycket det påverkar totalpoängen.

Sv: exteriörpoäng vid uttåad 3-åring

Har en nu sjuårig häst som är uttåad på båda fram. Hon fick en 6:a på benen. Fast det var ytterligare något som inte var bra med hennes ben i och för sig.

Sv: exteriörpoäng vid uttåad 3-åring

Det kan dra ner lite på extremitet betyget men det är bättre att en häst är utåttåad än inåttåad när det gäller unghästar. Mitt sto fick en 8a på benen trots att hon är utåttåad. När de breddar sig mellan frambenen och får mer muskler så rätar de ofta upp sig. Värre med in inåttåad häst som i detta läge blir mer inåttåad. :cool:

Liknande trådar

E
Islandshäst Hallå! (: Nu kommer alla som läst detta skriva "prata med en tränare" osv. Men kruxet är att jag nu behöver alla tips jag kan få, jag...
Svar
19
· Visningar
2 251
Senast: Naggur
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 297
Senast: incognito
·
Avel Som jag tidigare skrivit så blir det med största sannolikhet HdH till vårt sto. Men både jag och min sambo är eniga om att vi måste...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 979
Senast: shady
·
Hästmänniskan Har ett appaloosa sto på prov sedan mitten på januari. Behöver nu hjälp då det är många problem runt detta!! Hittade en annons på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 026
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv