Exteriör hos några hingstar

YW1966

Trådstartare
Vad tycker ni om exteriören hos dessa hingstar:
echo2000.jpg

K3.jpg

Sv: Exteriör hos några hingstar

Den översta är väl ganska ok. Men den undre... Halsen ser väldigt konstig ut. Ser ut som man satt ihop två, tre olika hästar.
Nu är jag väldigt dålig på extriörer.

Mvh
Russin8

Är långt ifrån expert på exteriörer. Men rent spontant gillar jag den första, trevlig modell. Den andra ser fruktansvärt oproportionelig ut, inget som föll mig i smaken.

Jag gillar inte frambenen på den översta. Ser nästan sabelbent ut.

Den udnersta gillar jag bättre. Synd att han är lite för fläskig bara, det gör att han ser tyngre ut, än vad jag tror han är.

Vad är det för hingstar? Jag är oduglig på att känna igen hästar på bilder.

Jag gillar inte frambenen på den översta. Ser nästan sabelbent ut.

Den udnersta gillar jag bättre. Synd att han är lite för fläskig bara, det gör att han ser tyngre ut, än vad jag tror han är.

Vad är det för hingstar? Jag är oduglig på att känna igen hästar på bilder.

Det är Echo och Kiss Francais!

Här är en bättre bild på Kiss Francais LÄNK

Jag tycker inte att han har krokiga hasar! Däremot kan jag hålla med om att han ser ut att vara i tre delar som någon annan skrivit.
Han har ett väldigt fint stupande välmusklat kurs, tycker jag!

Ska bli intressant att se hur många ston han får i år!
Nu när Ludde köpt honom borde ju intresset öka.

Vad anser ni är viktigast när det gäller exteriören på en travare?

Jag gillar manken, djupet, korset och låren på Kiss Francais.
Minus för brant bog och mindre vacker hals.
Ska bli spännande att se hur avkommorna springer, en bekant har en treårig märr efter honom som är rätt fin.:)

Nämen att jag gissade rätt på båda hingstarna. Echo är en gammal favorit, fantastiskt fin. Kiss Francais därimot har jag svårt för, ar inte alls vacker, men Ludde har köpt honom för att han har en två-åring efter Kiss Francais som han tydligen värderar som den bästa tvååring han haft!!!!
Tydligen en riktig skalle på den.

Kan vi inte fortsätta att lägga in olika hingstbilder och diskutera exteriören
hos hingstarna :idea:

Den översta (Lindy Lane) gillar jag som avelshingst, men jag tycker att han är lite för grov. Man ska nog passa sig för vilken märr man väljer till honom. Tycker inte han har lämnat så jättemycket av värde i Sverige - bättre avkommor i USA och framför allt som morfar där.

Den understa (Tony Oaks?) gillar jag typen på.

Jag gillar Lindy Lanes exteriör starkt, han har lång bog och långt kors, tillsammans med en relativt kort rygg, den bästa kombinationen. Att han dessutom har rätt så grovt skelett är positvt tycker jag. Han kan nog upplevas som lite väl grov, men det har jag inte upplevt att hans avkommor är.

Bilden på Tony Oaks var inte bra för att bedömma exteriör. Han är inte korrekt uppställd och i för högt gräs. Jag tycker Tony Oaks har en kort och tråkig bog.

Jag gillar inte varken Eco eller Kiss Francais exteriör. Echo har för platt kors och Kiss Francais har en hemsk, stupande bog.

*KL*

Jag bryr mig inte ett smack om hur hästen ser ut bara den lämnar bra avkommor:p sen finns det ju mer eller mindre defekter som kan ha en större eller mindre inverkan på avkommorna. För mig är psyket, stammen och storleken avgörande om jag betäcker men det ska jag nog sluta helt med nu.

*KL*

Vad tycker ni om denna hingst?

up1.jpg

fr1.jpg

Vad tycker ni om exteriören hos detta sto?
Bilden är inget bra!

l_amerique_sida.jpg

Han har verkligen utstrålning!
Ser ut att vara tät och fin i bringan, korset kunde få vara längre och mer stupande. Bogen ser liggande ut, lite knipt under framknäna? Längre kotben fram hade jag önskat.
Är inte alls van att titta på kallblod!

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 897
Senast: Lea88
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
670
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under 18 år var Linda Rosenquist ett välkänt ansikte i trav-tv. Intresset för ridning har också alltid funnits genom livet – och för sju...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023