Expressvaccination? Snabba svar!

M

Mayara

Hej! Vad är det kortaste intervallet man kan ha mellan första och andra sprutan vad gäller influensa och stelkrampsvaccin för att hästen skall räknas som grundvaccinerad?

Mayara

Sv: Expressvaccination? Snabba svar!

Mayara skrev:
Hej! Vad är det kortaste intervallet man kan ha mellan första och andra sprutan vad gäller influensa och stelkrampsvaccin för att hästen skall räknas som grundvaccinerad?

Mayara

21 dagar, sen lär du lägga till 7 till om du ska tävla, du får tävla tidigast 7 dagar efter andra sprutan.

Sv: Expressvaccination? Snabba svar!

OK, tack!! Här gäller det inte tävling utan export där mottagarlandet kräver vaccination. Mayara

Liknande trådar

Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 281
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama