Pade
Trådstartare
I annan tråd diskuteras det om importer av hästar. Hur ser det ut på exportsidan av hästar? (På ASVH:s hemsida kan man se vilka hästar som har blivit exporterade, dock inte så många inlagda nu. http://asvh.globalinn.se/info/exporter.htm). Ett av målen som många uppfödare har är att få exportera sina hästar utomlands.
Är de svenska uppfödningarna efterfrågade i öviga världen?
Vem här på Buke har exporterat hästar, och vart, till vem?
Själv har jag precis sålt ett "hoppföl" till en utlänsk landslagsryttare i Holland. Jag hade inte ens satt ut annons på fölet utan blev först kontaktad av en känd svensk hästhandlare/förmedlare som frågade om jag kunde tänkas att sälja fölet.
Denna ryttare var endast ute efter en avkomma efter en speciell hingst med bra övrig stam.
Detta bevisar att även utlänska meriterade ryttare även tittar utomlands efter hästar, trots att det finns mängder av fina hästar i Holland.
Är de svenska uppfödningarna efterfrågade i öviga världen?
Vem här på Buke har exporterat hästar, och vart, till vem?
Själv har jag precis sålt ett "hoppföl" till en utlänsk landslagsryttare i Holland. Jag hade inte ens satt ut annons på fölet utan blev först kontaktad av en känd svensk hästhandlare/förmedlare som frågade om jag kunde tänkas att sälja fölet.
Denna ryttare var endast ute efter en avkomma efter en speciell hingst med bra övrig stam.
Detta bevisar att även utlänska meriterade ryttare även tittar utomlands efter hästar, trots att det finns mängder av fina hästar i Holland.
Senast ändrad: