Sv: Expo Syd

Hörrudu, det är fult att ljuga! :mad: :p

Fast jag tror jag nöjer mig med att sno ormen, tror inte att pappa blir så glad över att behöva skjutsa hö när det är flyttdags sen. Så du får behålla grisen tills jag har flyttat istället. Bra kompromiss tycker jag! :angel:

Jaja, ormen är ju ändå inte min så det går bara bra. :angel:

Nu tycker inte mamma att jag ska ha fler djur (hon är så tråkig :p ), men ett par småödlor gick visst bra så nu håller jag på och kollar upp massa mini-geckos. Nästa reptilmässa kommer det införskaffas terrarie. :D

Yey :D

Typiskt mammor :p Skaffa spindelgeckos vetja, så får du bildbomba så jag får lite ögongodis. Sen vad du vill ha spelar liksom ingen roll alls :angel:

Var också på mässan med några polare. Om ni såg en Medelbyggd kille i 20 års åldern med svarta piratbyxor svart medellångt hår och bockskägg som sprang runt med en blond flickvän så var den jag iaf:banana:.

Blev en del spindlar för min del:D
0.1.1 Aphonopelma pallidum
0.0.4 Aphonopelma Anax
0.1 Aphonopelma Seemani
0.0.1 Aphonopelma bicoloratum(hoppas att den här är en hona)

Aphonopelma pallidum
DSC01186.jpg

Tog en idol bild på oss när vi åkte ner till mässan, Man kan se Jonas i bakgrunden som sover så sött:D
DSC01164.jpg

Vi var trötta som as då vi hade gått och lagt oss vid 23-24.00 tiden och gick upp 04.00 och hävde oss iväg:crazy:

Har för mig att jag såg dig där nånstans i vimlet, men inte säker.
Fin spindel, tror jag :crazy: Har sån riktig spindelfobi så det ska mycket till innan jag kan tycka de är fina.
Det gick i alla fall bra inne på mässan, bara att intala sig själv att de var instängda och om någon skulle rymma så fanns det många som kunde hjälpa till att fånga den. :angel:

Haha, på tal om att rymma så var en av Jakobs Poecilotheria sling(bebis spindel) som höll på att rymma. Han öppna upp burken för att lyfta på en barkbit så att kunden kunde se spindeln och poff så var han på väg ut ur burken:D Jakob han få tag på den innan den hann iväg, men fan vilket gatulopp det hade blivit med den komma springande på golvet:rofl:

Jo, jag kan ju tänka mig allas reaktioner om det dök upp en spindel på golvet.

Precis när vi kom in på mässan var det ett djur som rymde, alldeles intill oss. Vi stod i närheten av massa småkryp och spindlar så alla antog att det var en spindel som rymt och det blev riktig fart på folk runtomkring.
Det visade sig ganska snabbt att det faktiskt bara var en dvärghamster på vift och ingen åttabening. :D

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama