Sv: Expo Syd

Skoj :D

Själv tycker jag bara om reptiler, har inga egna men ska dit med pojkvän och hans kompisar som är mer insatta i ämnet.

Ska inte dit själv, tänkte bara be er som ska dit att lägga in en bildbomb ;) En del av oss bor ju lite väl högt upp liksom... :(

Ska ta med mig min :love: kamera. Ska bli kul att ta fina bilder på lite roligare djur.

Hazel: Tack för PM :bow:

Jag brukar inte ta några bilder. Har så fullt upp med att prata med folk och titta på djur att jag brukar glömma bort att äta :cool: Sen kommer man hem och inser hur trött man är och somnar fast klockan bara är halv fem :p

Men vimzis tar bilder verkar det som. Om jag träffar henne ska jag se till att hon tar på riktiga djur :angel: och inte några jädra leopardgeckos. Brukar vara massa bildtrådar efter sådana expon. Hittar jag några kan jag länka in dom här

Jag lovar, det ska bli bilder på mycket annat. Även spindlar :crazy: och annat jag är rädd för :D

Inga leopardgeckos, jag lovar. :p

Edit: Jag kommer gå omkring med ett gäng högljudda skåningar som nästan alla är kortare än mig.

Bilderna är på väg nu :D Har ju inte haft tillgång till dator på hela helgen men håller på att för över de från kameran till datorn nu.

Okej, här är bilder. Lägger bara upp några här, resten får ni in på länken och kolla ;). Väldigt många kassa, tror det blev över 80 inlagda och ca 15 som inte ens var värda att ladda upp.

Albumet: http://www.pixbox.se/alb_show_id534880_page0.html

Den här sötnosen kom min pojkvän hem med. :love:

14149839.jpg

Och jag VET att det var en reptilmässa, men titta vad jag hittade! :love: :D (hon är egentligen svartögd)

14149838.jpg

Hade jag haft kunskapen, pengarna och framför allt platsen så hade nog den här fått följa med hem.

14149695.jpg

Nån som känner för att räkna skäggagamsungar?

14149668.jpg

Den här lille killen var stentuff, han skulle prompt ha upp spindeln i handen men det ville (tack och lov :p ) inte försäljaren.

14149718.jpg

Senast ändrad:

Så det va du som fick hem "mitt" marsvin (jag såg henne första dagen hon vart ute och döpte henne :D)

Blev det inga på dom nakna?

Shit va fin piedballen är :love:

Haha, ja jag fick hem en Telma. Har döpt om henne dock :angel: :o Numera går hon under namnet Luna. Hon är ju så otroligt fin i både färg och päls. :love: Hon går med mina andra 2 smådamer och verkar trivas jättebra.

Nä, inga nakenmarsvinsfoton tyvärr :(. Det var så mycket folk överallt och vi hade lite tight om tid. Körde 2 vändor med djur, bark och folk. Andra vändan så hade folkmängden avtagit men då hade jag ingen kamera med mig, då skulle jag shoppa. :D

Jag, med min extrema spindelfobi har suttit mindre än 1 meter ifrån en fågelspindel (rödknäad mexikansk eller nåt sånt förklarade nya husse stolt) i säkert 25 minuter under ena resan hem.

Annars fick vi med oss diverse andra djur. Allt ifrån frysta möss till daggecko-ungar.

ja det är hemskt vad dom sjunkit i pris dock! inte mer än ett par år sen du fick betala nästan det dubbla. Och Emil påstod att det fanns en spider för 6000 spänn! dom kostade 45 000 för två år sen i tyskland :eek:

Ja, antingen har de blivit vanligare (?) eller så är de helt enkelt inte lika eftertraktade....

tror det mest handlar om att de blir fler och att marknaden bara kan "ta hand om" så många 40 000 kr ormar. Inte alla kan punga ut sånna pengar.

Sen ser man skillnaden i tex pied som visserligen har sjunkit mycket men ändå var en av de första populära färgerna. Den ligger fortfarande på ett ganska högt pris som du sa. Medans spider som är en ganska ny färg har sjunkit sjukt mycket likadant med pastell, det har en naturlig förklaring. Både pastell och spider är dominanta anlag. Det betyder att du bara behöver roffa åt dig en hanne och mata uta h*lvete. Och snart har du pastell eller spider ungar. Pieball är recessivt alltså räcker det inte med en=tar längre tid och är dyrare

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama