Sv: Explosivitet
Till att börja med så får han 2½ kg havre och inget annat. Kornkross har jag också prövat, men det tar ju bort framåtandan än mer.
För det andra så är det så att han är absolut inte loj och slö, utan är tvärt om positiv till arbete av olika slag och är en väldigt glad ponny, och självklart så har träningen den största betydelsen, och den jobbar vi ständigt med. Men det jag var ute efter var om det finns något tillskottsfoder eller så som man kan byta ut en del av havren med, i kombination med träningen för att locka fram det där "lilla extra". Säkert är det så som någon påpekade att alla hästar är inte explosiva, och vår ponny är helt säkert en sån som inte är det, men man kan ju alltid förbättra saker. Inte tror jag att dagens sprinter stjärnor inom den humana idrotten föddes som värdsrekord hållare, utan dom har vandrat lång väg med mycket träning, samt att varit noga med sin livsföring i övrigt tex kosten. ( med undantag av dom som stoppar i sig en massa andra konstiga preparat då förstås). Jga tror att det är lika viktigt för hästen som för människan att titta på alla saker runt omkring, och nu var det just kosten som jag undrade över.