Exemhäst ute på natten?

Simply me

Trådstartare
Någon här som har erfarenhet av att ha en häst med ganska svåra exem ute på natten och inne på dagen?

Min häst delar hage med en häst som är väldigt svår att få in när det finns gosaker i hagen och när den ägaren åker på semester skulle det vara lindrigast om han fick gå ute dygnet runt men hästarna i hagarna inom synhåll går in på natten. Tänkte då om min dam kunde vara inne på dagen och ute med den här hästen på natten, men hon har aldrig gått ute en sommarnatt tidigare, står oftast vid grinden och vill in från typ lunch...

Sv: Exemhäst ute på natten?

Det är VÄLDIGT mkt knott och mygg tidigt på morgonen och sent på kvällen. Kanske inte så lyckat att ha en eksemhäst ute då.

Knotten är aktiva i stort sett hela natten och långt fram på morgonen.
Hade ett stort knottmoln runt mig kl 01.00 midsommarnatten 2012.

Låter som en mkt dålig idé . Tycker hästägaren till hästen som inte går att fånga får anpassa sin frånvaro så att andra inte behöver lösa problem åt denne .

Tack för svaren, tyvärr bekräftade ni vad jag trodde, ville gärna hjälpa min stallkompis, men inte utsätta min häst för något illa.

Har svårt att förstå att ägare till exemhästar släpper dem på bete.... ok lösdrift med bra ligghall kan väl fungera men i en beteshage utan ligghall.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 911
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 963
Senast: mars
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka