C
cissiny
Vi funderar litegrann på att ha en databas (eller liknande) på fotosidan på vår hemsida, där man lätt kan söka upp en häst, avkomma till en specifik hingst etc bland fotouppdrag. Detta har vi fått till ganska snyggt i ett Excel-dokument. Man kan sortera ut alla bilder på hästen X, alla bilder på avkommor till hingsten Y etc. Dvs man får veta i vilket fotouppdrag bilderna finns.
Men... Det är väl inte sådär jättekäckt att länka till ett Excel-dokument... Visst, det går väl, men snyggt tycker jag inte att det är.
Har funderat lite på MySQL (och PHP är väl ett måste?) som jag inte kan nånting om. Hur är det, får jag använda MySQL och lägga ut en databas på vår hemsida? Är det svårt att göra en databas? Kan jag på något sätt använda "grunden" som jag har i Excel, jag gillar uppdelningen?
Andra tips?
Tack på förhand!
Mvh Cissi
Men... Det är väl inte sådär jättekäckt att länka till ett Excel-dokument... Visst, det går väl, men snyggt tycker jag inte att det är.
Har funderat lite på MySQL (och PHP är väl ett måste?) som jag inte kan nånting om. Hur är det, får jag använda MySQL och lägga ut en databas på vår hemsida? Är det svårt att göra en databas? Kan jag på något sätt använda "grunden" som jag har i Excel, jag gillar uppdelningen?
Andra tips?
Tack på förhand!
Mvh Cissi