Är så nervös så jag snart spricker... Veterinären kommer ut och kollar mitt sto på fredag och se om det gömmer sig en liten prins eller prinsessa där inne... Lång historia kort. Jag köpte en 2 åring den 8 februari 2014 som valack... jag hade veterinären ute på annat ärende och bad han då kolla på min 2åring som var väldigt liten (föräldrar på ca 165-175 han var 152) och då känner han på honom och konstaterar att det är en hingst som inte har släppt ner kulorna men var fullt könsmogen ändå.. detta var den 28 mars. Nu tillbaka till stoet, hon har varit väldigt mager hela sommaren och jag tycker inte hon har visat något intresse för 2åringen den tiden de gick tillsammans utan var mest elak mot honom. men sen skadade hon sig i augusti och vi var med henne till vet och vägde henne i samband med detta (420kg) hon blev behandlad för sin skada och började lägga på sig väldigt mycket. så nu står jag här i slutet av november med mitt lilla sto på ca 550kg...
Hon kollar väldigt mycket på sin mage, har blivit väldigt sur och reserverad i boxen men jättemysig i gången. Svullen framför juvrena och jag har fått för mig att hennes mage rör sig annorlunda..(betydligt mer än tidigare och så spänner hon den spec vid mat och vatten intag.
lägger in bilder i komentarer.. Så vad tror ni ?? dräktig eller bara tjock ?
Hon kollar väldigt mycket på sin mage, har blivit väldigt sur och reserverad i boxen men jättemysig i gången. Svullen framför juvrena och jag har fått för mig att hennes mage rör sig annorlunda..(betydligt mer än tidigare och så spänner hon den spec vid mat och vatten intag.
lägger in bilder i komentarer.. Så vad tror ni ?? dräktig eller bara tjock ?