Ev tillskottsbehov till högdräktigt sto?

Arabis

Trådstartare
Hallojs!

Har ett sto, dräktigt i månad 8. För snart en månad sedan, fick hon vad vi trodde var kolikkänningar, la sig ner, även ute. Inget rullande dock, utan bara som att vila.
Det släppte senare på dagen, & har hållt sig borta, tills igår.
Då la hon sig igen, men ville bara ligga, lugnt & fint. Fick komma in, & hon la sig ner, avslappnad, med huvudet upp, & vilade. Låg & åt hö bl a.Verkar bara väldigt trött.
Nu undrar jag om det kan vara som på människor, att hästar får tex järnbrist, när dom är dräktiga, & kanske behöver extra tillskott?
Eller vitaminer av annat slag?
Vad tror ni?

Kanske har tråden hamnat fel? Visste inte om den skulle till vård, eller här.
 
Sv: Ev tillskottsbehov till högdräktigt sto?

Antagligen bebisen som rör på sig...sådär gjorde min häst också när den var dräktig...ganska vanligt...
 
Sv: Ev tillskottsbehov till högdräktigt sto?

Mitt sto låg mkt ner då hon var högdräktig. Dock aldrig ute, men såfort hon kom in på em så la hon sig ner. Ant så var det tungt för henne och hon behövde vila.

Hurvida järnbrist och dräktighet hör ihop vet jag ej, men mitt sto fick iaf järnbrist i mitten av dräktigheten. Hon fick stora ödem, vi tog ett blodprov och fick veta det så.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 785
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 955
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 019
Senast: Trott
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 847
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp