Ev T-märkning

_carmenzita_

Trådstartare
Håll tummarna idag kära vänner, skall på kliniken IGEN nu på förmiddagen. Hältan ger sig inte och vi ska fortsätta där vi slutade förra veckan med nervblockningarna.
Veterinären nämnde ju förra veckan att T-märkning var ett alternativ om vi inte hittar en annan lösning. Återstår att se hur det går idag!

Sv: Ev T-märkning

Jag har suttit och tänkt på er hela morgonen.
Håller tassar tummar och nappar för att det går vägen.

Kram

Usch då, det var alltså idag ni skulle in... Håller tummarna.
Hoppas få höra rapport här i em/kväll.

Hej alla glada!
hoppas att ni är det för det är inte jag. Idag blev det röntgen, hittade inga förändringar, gjorde en ringblock och hon bloev klart bättre men hältan fanns markant ändå. Vet. vet inte vart det onda sitter, hela benet har ju blivit bortbedövat, hältan finns ändå. Det enda de kan säkert säga är att trots att de inte vet vart det onda är så är det ändå i benet det sitter. En mycket skum och oroande hälta tycker hon.
Veterinären skall ringa försäkringsbolaget för att höra om de anser att det skall utredas ytterligare eller om det blir T-märkning.
Jag vet inte vad jag hoppas på i dagsläget. Mitt lilla krampande hjärta skriker att hon bara MÅSTE bli bra, hjärnan säger att så blir det troligen inte, plånboken vrålar efter försäkringspengarna, för jag har inte råd att ha en vacker häst i hagen. Att betäcka är inaktuellt då jag har 2 stallplatser i mkt litet stall, och min baktanke med hästeriet är att träna och tävla. Anser dock mellan tårarna att jag gett henne chansen i 5 år, någon gång bör jag inse att det räcker.

Mitt skräck-scenario är att bolaget inte godkänner T-märkning pga den diffusa hältan.:eek:

Va f*n.. om hela benet är bedövat och ändå haltar hon :confused:
kan det inte vara i anslutning till benet då? *svamlar*

Hoppas att du inte får vänta så länge på besked från vet/f.bolag!
Det är nästan det som är värst, att vänta :(

Bamsekram till dig och den stora vackra :love:

hon blev lite bättre när de släckte men inte helt OK vi får se vad kommer fram till men som sagt det är MKT skumt

Mae råkes väl på byn någà?

Men om hon haft ont länge så kanske det blir "lite kvar" även fast det är bedövat.. *tänka tänka*

Klart vi gör :)
ska snart ner å handla :p

Usch vad trist. :cry: :cry: :cry:
Hopaps verkligen inte att försäkringsbolaget sätter sig emot om det blir på tal om T märkning.

Kan det inte sitta länge upp då? Är det bak eller fram?

Är dom säker på att det sitter i benet? det kan inte sitta högre upp, tex i bogen, bringan, halsen el dyl :confused:

Minns när fjordan var halt för ca 10 år sedan, dom bedövade hela benet succesivt, tror vi var in ca 5 ggr totalt, utan resultat. Det bedövades, togs plåtar på ben, hov osv.
Efter 6 månader och fortfarande halt häst så kunde dom ej hjälpa oss mer. :cry:
Vi tog hem en som benhadlade med laser, han konstaterade att hon var öm i bogen, hade en rejäl sträckning där och något som hoppat ur led eller vad det var. 3 behandlingar senare var hon iaf bra.

Nu vet jag ju att din är opererad i benet, har hältan med det att göra? Har så pinsamt dåligt minne. :o

nä det är i benet, detta har ju pågått i FEM år, orsaken till operationen var ju bockhov samt skada på böjsenan, så nog är det konstaterat, bara inte exakt.
Hon har ju även en permanent rörelsestörning, kanske den blivit förvärrad??? :(
Jag får väl ändå förutsätta att min häst blir bra så småningom, men förnuftet säger att det troligen inte blir så. Hon håller inte för hårdare träning, som skrutthäst funkar hon utmärkt men det är inte min ambition som du säkert vet vid det här laget :)

Du har inte funderat på att bygga ut stallet då. ;) :D

Säg till A att hon får göra sig av med några shettisar så kan hon ju ta Zita och betäcka henne så har hon ju en fin avkomma sedan då det kanske finns tid till att börja rida igen för hennes del. ;)

men gissa om du satte ord på mina tankar! hon var hos mig en sväng i förrgår men vågade inte säga nåt... synd att hon har så lågt i taket.

jag VILL bygga ut men inte Runo :( han tror att vi skaffar för många och han har ju avvecklat antalet radikalt...

Zita är 170 så det är omöjligt att få in henne, . hon har ju så jädrans mkt hästar själv...
jag erkänner att det vore trevligt om ngn kunde tänka sig att betäcka henne, men jag är kräsen vart hon hamnar isf. Du kanske vet ngn?

Imorgon bör jag få veta vad Folksam tycker om det är T-märkning eller om hon skall utredas mer.

Ok, hon är såpass stor Zita... Tror jag bara sett henne 1 gång i verkligheten och det var på tävlingen på Vålbacken, så jag minns knappt. ;)

Som jag misttänkte vill Försäkringsbolaget att Carmenzita skall utredas mer då det inte går att fastställa exakt var det onda sitter. Hon blev ju markant mkt bättre av ring-blocken men inte helt ren.
Det känns lite som att detta kommer att dra ut på tiden men samtidigt är det bra att hon blir maximalt utredd, jag vill ju veta vad som är så FEL.
Jag får skippa ridningen och samla alla krafter på att få in höet istället.

Var på kliniken igen igår och ultraljudade senorna, de lade grepp i tån och i trakten för att se hur hon reagerade men ... ingenting... lika halt ändå.. :(

Till slut lades en bedövning i hovleden och hältan blev 50% bättre, alltid något! :)

Nu skall hon äta cortison-tabletter varannan dag samt bli smord med Orudis morgon och kväll, så får vi se hur det är om 3 veckor.
Tyvärr får jag åter igen en ny veterinär då, den tredje under denna perioden :(

SUCK SUCK SUCK

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 930
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar