Jag är fantastiskt irriterad över fenomenet Conchita Wurst. En man med långt hår, lösögonfransar, skägg och klänning hyllas i massor när hen vickar på rumpan, catwalkar över scenen och har en hög med manliga bakgrundsdansare.
Men när en tjej har samma outfit och gör samma sak, då får denne skit för det.
När Yohio gör liknande saker, minus skägget, då får han skit för det.
När en kille gör samma sak fast tvärt om (dvs inga lösögonfransar, kvinnliga bakgrundsdansare m.m.), då får han skit för det.
Förbannade dubbelmoral.
ALLA borde hyllas på samma sätt. Ingen borde tryckas ner. Varför är det så jäkla fantastiskt att en man skaffar långt hår, limmar på lösögonfransar och klär på sig åtsmitande fodral? Jag förstår faktiskt inte det.
Observera, jag säger absolut inte att Conchita gör något fel. Men varför hyllas det så vansinnigt samtidigt som det sprids så mycket skit över motsvarande framträdanden?
Men när en tjej har samma outfit och gör samma sak, då får denne skit för det.
När Yohio gör liknande saker, minus skägget, då får han skit för det.
När en kille gör samma sak fast tvärt om (dvs inga lösögonfransar, kvinnliga bakgrundsdansare m.m.), då får han skit för det.
Förbannade dubbelmoral.
ALLA borde hyllas på samma sätt. Ingen borde tryckas ner. Varför är det så jäkla fantastiskt att en man skaffar långt hår, limmar på lösögonfransar och klär på sig åtsmitande fodral? Jag förstår faktiskt inte det.
Observera, jag säger absolut inte att Conchita gör något fel. Men varför hyllas det så vansinnigt samtidigt som det sprids så mycket skit över motsvarande framträdanden?