Eukanuba vs Royal Canin

T

Travanti

Sen jag blivit av med 2 av mina 3 katter har jag helt plötsligt råd att ge ett riktigt fint å dyrt foder. Väljer främst mellan Eukanuba å Royal Canin,men Hills är inte helt fel heller...
Vilken av dem 3 är bäst tro? Finns de några fler "finfoder"?

Sv: Eukanuba vs Royal Canin

Så länge katten inte behöver "veterinär"foder så kan du välja det som katten tycker bäst om...

Eller varför inte köpe en liten förpackning av varje och bland i en fodertunna, som du sen portionerar ut från...

Katter, till skillnad från hundar, gillar omväxling !!!

Mest exponerat är inte = bäst.
Jag hade valt något annat, tex ANF, Nutro, JW. Alla fodermräken har bättre och sämre sorter, vill du bestämt fodra med RC så välj en sort med mycket proein och fett, de är generllt väldigt snåla med det (och där det saknas protein och fett finns det mycket kolhydrater=fet katt, i värsta fall med näringsbrist)

Mina katter gillar Nutro Choice! Dom mår kalasbra sen vi bytte till det, aldrig dåliga i magen och alltid pigga och glada, så det rekommenderar vi varmt :)

Jag ger royal Canin till mina katter, ger lighten pga steriliseringar och kastreringar.. dom mår kalasbra av den, och gillar det verkiligen, så det tycker jag är bra iaf!

Jag skulle absolut rekommendera Eukanuba före Royal Canin. Royal Canin innehåller väligt mycket vegetabilier och "boostar" proteinhalterna med majsgluten, det gör inte EUkanuba.

Förresten,kom på att det finns något som heter Husse. Som man får hemkört (vilket vore gött) Nån som vet något om det?

Husse innehåller:

meat and animal derivatives, cereals, deritatives of vegetable origin, oils and fats, vegetables, minerals, fish and fish deretatives, yeasts.

Nja, inget jag skulle ge mina katter... :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 715
Senast: Jamienoble
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 556
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama