• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Arsozah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 763
A

Arsozah

Hej!
Visste inte riktigt vilket ämne detta tillhörde, så jag prövar här.

Man behöver ju ha EU-pass till år 2006... Jag har en ponny som jag tog in från Holland år 2004, och om ponnyerna byter land då måste dem väl ha pass?

Hur ser passen ut, står det klart och tydligt på dem "EU-pass"? Min ponny har typ en bok ifrån Holland med sina handlingar i... För jag beställde hem en katalog ifrån Avelsföreningen SvenskRidponny och där finns det inte kategori för imp hästar som inte är registerad i Avelsföreningen SvenskRidponny. Min ponny är inte registrerad här, utan hon har holländska papper. MEN jag har licens och allting för henne som behövs.

Vad göra? :confused: Har hon redan pass?

Sv: EU-pass

Lättast att kolla om det är ett eu-pass är: Om det är nyare än 2001...+ om där finns särskilda sidor för införande av olika mediciner under livstiden + ett ordentligt konturdiagram.

OM din ponny har ett hollänska EU pass så gäller det i hela europa.

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 832
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 940
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag har läst och läst och läst på jordbruksverkets hemsida och på min rasförenings hemsida men det står ju bara kopierat från varandra...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: Masse
·
G
Tävling Hej, jag har nyligen köpt en d-ponny vars pass inte följde med för att det skickades in för att bytas ut till svenskt ( Polsk imp.)...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Sazalamel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka