Tävla på Kopierat Pass ?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare gucci_pucci
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 035
G

gucci_pucci

Hej, jag har nyligen köpt en d-ponny vars pass inte följde med för att det skickades in för att bytas ut till svenskt ( Polsk imp.) Detta gjordes av tidigare ägare. Hon är 8 år och inte slutmätt.. för att slutmäta behövs original handlingarna, Efter som att det dröjer med passet så undrar jag, kan man tävla på årsmätning och kopia på passet? Tacksam för svar..

Sv: Tävla på Kopierat Pass ?

Jag har för mig att det ska gå att tävla på kopian. Du får väl säga som det är att passet är inskickat för att "försvenskas"

jag tävlar på kopierat pass! fungerar super

Du måste ha ett giltligt mätinyg för att få tävla. är ponnyn 8 år ska du ha ett slutmätningsintyg (med chipnummer på). Och för att få det måste du ha originalhandlingarna som du redan vet.
Det är väl där problemet är,
passet behöver man inte visa på tävling (såvida man inte har vaccinationerna iskrivna där)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 281
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Nu är det så att vi importerat en maxad dponny från Irland för ca två veckor sedan. Hon är allt jag förväntat mig och jag är...
Svar
4
· Visningar
1 887
Senast: Daliafisk
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 485
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Hej! Jag bestämde mig för snart ett år sen för att sälja min läromästare i hoppning för att satsa på dressyr med en ny häst bättre... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka