Ettåriga hingstar

millus

Trådstartare
Jag har en egen ettåring och en på foder över sommaren. Vad är normalt beteende för en ettåring? Och i vilka åldrar cirka kan man vänta sig trotsåldrar.

Mina två är hur snälla som helst. Bara att gå in i hagen o borsta o kratsa hovar. Men jag väntar på att de ska börja bråka och säga emot, men hittills har ingen gjort det. Jag hade med båda på utställning i början av juni. Båda två skötte sig exemplariskt, inget bråk alls utan de stod snällt i sina träns och väntade! De är bara så himla snälla och rara.

//millus

Sv: Ettåriga hingstar

Min hingst var också supersnäll men med något enstaka trotsförsök, som 1-åring men det är nu den verkliga trotsen har kommit mer och mer (tillägger att han är 2 iår). Nu har det blivit bättre men han testar mitt ledarskap mer och mer!

Liknande trådar

Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 855
Senast: Trissa
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och jag har så himla svårt att hantera det, så jag tänkte höra här om ni har några kloka råd eller tips eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 941
Senast: _Zacke_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 054
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 292
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama