Ett tack, kanske?

Sv: Ett tack, kanske?

Det är människor som du som får en att börja tro att det finns hopp på jorden trots allt. Underbar insats, otacksam ägare av hästarna.

Svarar alla.

Ja, det verkar finnas folk till allt märker man när man läser tråden. :crazy: Jag väntar mig inget från henne, men ett tack är väl inte för mycket begärt. Jag nämnde det för en kompis igår, och hon visste vem det var, och ägaren är tydligen väldigt speciell. Ena hästen är tydligen ganska rymningsbenägen, varav den andra såklart hänger på, så för henne kanske det inte var någon stor grej. Jag vet själv att jag hade blivit otroligt tacksam om någon hade lagt den tiden och energin på min häst om han hade stått i ett dike. Men men, det verkar som att det är ute att vara hjälpsamma nu för tiden...;)

Tänk om alla kunde vara som en gammal klasskompis pappa. Han sa alltid åt sina barn att tacka för sig "för kommer du undan med ett tack, så har du kommit billigt undan". Att det ska vara så svårt att säga ordet TACK. Vet en del personer som pressar fram det mellan läpparna precis som det tar emot hela tiden.

Det finns också underbara människor som verkligen tackar för sig. Hittade en mobil när jag red. Holländsk meny, fick tag i campingägarna som lämnade över mobilen till honom. Dagen efter dök han upp med en chokladkartong och tackade på knagglig engelska. Hjälpte en tjej som inte kunde närvara vid hennes häst vetrinärbesiktning. Några dagar senare kom hon och överlämnade en jättefin orkidé som tack, den har blommat om flera gånger sen dess.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 631
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat