Ett skitproblem (SNABB HJÄLP TACK)

Bajskorvsproblem

Trådstartare
Hej Buke! Fruktansvärt pinsam fråga men jag vet inte vart jag ska vända mig. Jag har suttit på toa i snart en timme och jag är så hård i magen att korven hänger halvvägs ute. Hur ska jag få ut den? Jag har provat allt känns det som. Suttit i alla ställningar jag kan komma på. Jag har till och med försökt dra ut skiten. Men det GÅR INTE. Svetten rinner av ansträngning och jag har ingen ork kvar att krysta. Det blöder också när jag torkar mig. Snälla har ni något tips på hur jag ska göra? Ska jag försöka trycka in den och springa några varv runt huset?
MVH
Förtvivlad

Hej Buke! Fruktansvärt pinsam fråga men jag vet inte vart jag ska vända mig. Jag har suttit på toa i snart en timme och jag är så hård i magen att korven hänger halvvägs ute. Hur ska jag få ut den? Jag har provat allt känns det som. Suttit i alla ställningar jag kan komma på. Jag har till och med försökt dra ut skiten. Men det GÅR INTE. Svetten rinner av ansträngning och jag har ingen ork kvar att krysta. Det blöder också när jag torkar mig. Snälla har ni något tips på hur jag ska göra? Ska jag försöka trycka in den och springa några varv runt huset?
MVH
Förtvivlad
Ring 1177

Jag hade gärna gjort det om jag hade haft pengar på mobilen. Jag har inte hunnit fylla på än. Så jag kan inte ringa. Jag har redan provat (tänkte att det var som 112, att det gick att ringa ändå)

Drick mycket vatten o ta gärna lösgörande medicin som Laktulos eller liknande.
Ring VC direkt i morgon, eller om du når vårdguiden under kvällen kanske dom uppmanar dig att söka akut, beroende på hur länge du varit förstoppad.

Tack Vallhund. Jag har IBS och det brukar variera mellan att vara hårt och löst. Dock var det längesen jag var riktigt så här hård. Tyvärr har jag inget laxerande hemma, bara stoppande. Jag hade varit väldigt lös i magen i ca 3 dagar innan det här så då tog jag en Dimor Comp igår. Jag mår inte dåligt i övrigt utan korven vill inte ut bara. Den har fastnat. Ska smörja med helosan. Xylokainsalva har jag faktiskt någonstans tror jag. Ska leta!

Om du är kvinna - hjälp till med ett finger i slidan. Eller genom att håla emot på mellangården. Om du är man - bara genom att rycka emot vid mellangården (om det nu heter så på en man - mellan pung och anus)

/tanten - rutinerad hårdbajsare

Jag är kvinna! Varför tänkte jag inte på det? Tack, jag ska prova det!
Bra tips i övrigt, tack så jättemycket alla! :heart:turd:

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar