Ett riktigt träd

minda

Trådstartare
hejsan Jag har två innekatter och min ena katt ääälskar verkligen att klättra :love: :love: så jag har starka funderingar på att försöka mej på att ta in en del av ett riktigt träd alltså inte någon köpt klösmöbel (de har redan två) som hon verkligen kan klättra i, tänkte mej kanske någon lite större gren som man kan klättra i och även ligga och dingla med benen på.

Är det nån här som gjort något liknande??
Alla tips, ideér, förslag och bilder mottages mkt tacksamt :bow: :bow: :bow:

Sv: Ett riktigt träd

Det måste ha gått åt rätt mycket sisalrep, och sisalrep är inte helt billigt. Kostade de på kattera av sitt hjärtats innersta kärlek till djuren, eller fick de tag i sisalrep billigt nånstans?? Vart då??

Så farligt dyrt är det väl inte. Kan det ha gått på några hundra? Man kan ju ofta köpa på ÖB mm.

Mina katter är inte så himla glada i att klättra, däremot så gillar de att ligga högt och att klösa.
Min kompis katter gillar dock att klättra, hon gick ut i sin pappas skog och tog ned en liten tall eller gran (minns inte vilket) den har en stam på ca två decimeter i diameter som hon klätt med sisal (som inte är så dyrt) så att det ska bli lättare att komma upp, nån meter upp så delar stammen sig i två mindre delar som pekar ut och lite upp och där emellan så har hon satt en bräda som det är tänkt ska kläs i något men det har inte blivit av.
Från brädan så hänger det ett hamparep (gammalt grimskaft som jag donerat) med en leksak längst ned.
Det ser inte så snyggt ut faktiskt -men katterna älskar det.

Mina katter har tre köpta klättermöbler, och de är nöjda med det för de hoppar hellre än klättrar och vill bara ligga och spana alternativt sova däruppe.
Tänk på att inte ta träd olovandes i en skog som inte ägs av någon du har tillstånd från, du behöver en rätt kraftig anordning som ska hålla ett tag och dessutom så måste du kunna fästa härligheten i väggen.

Det med skog är nemas problemas morfar har massor skog det är även han:bow: :bow: som ska bygga härligheten.

Det lät väldigt bra det som din kompis har, du vet möjligtvis inte hur hon har fäst det och gjort det så stadigt som möjligt??.Man vill ju helst göra så lite åverkan på lgh:en som möjligt fast man gör ju vad som krävs :angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har två katter och bor i en lägenhet i stan, den ena katten är 10 år och när vi köpte honom bodde vi i lägenhet men han var med när...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 928
Senast: Lager
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 034
Senast: Efwa
·
Katthälsa För två år sedan fick vi en 7-8 årig kastrerad utekatt från ett hem där han inte längre var önskad. Han fanns sig till rätta oväntat...
Svar
5
· Visningar
1 819
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur